Sökning: "säljmötet"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet säljmötet.

  1. 1. Får det lov att vara en bil? : En kvalitativ studie om köpbeslutsprocessen inom bilhandeln och hur det fysiska säljmötet har förändrats.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofie Engström; Pontus Mattsson; Philip Olofsson; [2019]
    Nyckelord :Buying decision process; salesperson; customer; sales meeting; car dealership and car sales.; Köpbeslutsprocessen; säljare; kund; säljmötet; bilåterförsäljare och bilhandel.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studien har undersökt hur köpbeslutsprocessen och det fysiska mötet ser ut i bilhandeln samt om det finns skillnader mellan hur kvinnor och män upplever köpbeslutsprocessen inom bilhandeln. Studiens ämne valdes på grund av att det gjorts tidigare studier inom bilhandeln gällande köpbeslutsprocessen, men att det finns en brist sedan det digitala mötet kom in i bilden. LÄS MER

  2. 2. Kan hållbarhet säljas? : En kvantitativ fallstudie om hur försäljning av hållbara varor kan ökas i det personliga säljmötet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Dan Olofsson; Sara Petersson; [2014]
    Nyckelord :hållbar konsumtion; personlig försäljning; försäljare; fallstudie;

    Sammanfattning : Dagens konsumtionsmönster är ohållbart och för att lyckas övergå till en hållbar utveckling krävs förändringar i beteenden och livsstilar hos företag och konsumenter. I detta arbete har vi fokus på vad företag kan göra för att vara drivande i att skapa en mer hållbar konsumtion. LÄS MER

  3. 3. – Var det bra så? : En studie om butikspersonals roller i kundbemötandet

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Hanna Dicksved; Sofia Carlberg; [2014]
    Nyckelord :roller; serviceyrke; emotional labor; känsloarbete; Goffman; Hochschild;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsen är ett försök till att belysa fenomenet roller i serviceyrket; hur personalen i en klädbutik agerar gentemot kunder och hur de känner inför den roll de besitter i sin profession. Idag innebär butiksarbete mycket mer än tidigare: numera förväntas man som butiksmedarbetare att ge god service i kundbemötandet – det räcker inte med att kunna utföra sina arbetsuppgifter, utan man måste kunna leverera ett leende på utsatt tid och man förväntas kunna sälja. LÄS MER

  4. 4. Ledarskap på en reklambyrå : Konsten att främja kreativa processer

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Robin Grannesberger; Natalie Pettersson; [2011]
    Nyckelord :Kreativa processer; ledarskap; kreativitet; marknadsföring; reklambyrå; design; tvärvetenskaplig;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att presentera ett synsätt över hur ledaren kan främja kreativa processer på reklambyråer. För att skapa detta synsätt behöver förståelsen om kreativa processer i en reklambyrå ökas. Studien utgår från att kreativa processer föranleder kreativ reklam. LÄS MER

  5. 5. TV4 - ett företag med viljan att förbättra relationen med sina kunder : Vilka mötesaktiviteter ger störst mervärde i relationsprocessen?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Camilla Folkeson; Malin Roslund; [2008]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; relationskvalitét; aktiviteter; Relationsmarknadsföring RM ; Relationskvalitet; Relationsprocess; Mötesaktiviteter; Ömsesidigt gynnsamma relationer;

    Sammanfattning : Problem: TV4 har idag inte full kännedom om hur deras kunder ser på relationen mellan sig och kanalens säljare. Det bidrar till att TV4 får det svårare att utveckla relationen ytterligare, vilken de vill förbättra. LÄS MER