Sökning: "säljmiljö"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet säljmiljö.

  1. 1. Den moderna säljprocessen : En kvalitativ studie av B2B-säljprocessen inom livsmedelsbranschen i norr

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sanny Johansson; Nordström Lovisa; [2018]
    Nyckelord :Försäljning; säljprocess; B2B; livsmedel;

    Sammanfattning : Säljprocessen har länge ansetts vara en sekventiell process, vilket innebär att säljaren utför en rad aktiviteter i en bestämd ordning för att nå en försäljning. Idag har dock säljprocessen blivit mer dynamisk, aktiviteterna kan ske i olika ordning och alla aktiviteter behöver inte genomföras. LÄS MER

  2. 2. Används säljmiljön som marknadsföringsinstrument i butik : Observationer och intervjuer i två möbelbutiker

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Matilda Gunnarsson; Linda Söderlund; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eftersom människor idag inte bara gör sina val av butik utefter pris och/eller sortiment utan också efter vilka mervärden och upplevelser en butik ger, så är det viktigt att butiker arbetar med att vara attraktiva i sin interiöra säljmiljö för att kunden ska välja just den butiken och inte någon annan. Det är viktigt att ge dem inspiration som förhoppningsvis leder till köp, och som skapar en vilja till att komma tillbaka. LÄS MER

  3. 3. Kundsegmentets påverkan på den exteriöra, interiöra och psykosociala miljön

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Josefine Åkesson; Sara Henrikson; Jenny Gillberg; [2010]
    Nyckelord :exteriör miljö; interiör miljö; psykosocial miljö; segment; säljmiljö; etableringsstrategier;

    Sammanfattning : Det blir allt viktigare för butikerna att differentiera sig på marknaden, för att locka till sig det tänkta kundsegmentet i takt med att konkurrensen inom handeln ökar. Att anpassa den exteriöra, interiöra och psykosociala miljön utefter butikens kundsegment blir därför allt mer viktig för att attrahera kunderna. LÄS MER