Sökning: "säljorganisationer"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet säljorganisationer.

  1. 1. Belöningssystem för arbetsgrupper : en jämförande studie av incitamentsprogram i två säljorganisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nikola Djordjevic; Kristoffer Kindgren; Christian Olsson; [2019]
    Nyckelord :Teams; incentive programs; reward systems; variable salary; motivation; Arbetsgrupper; incitamentsprogram; belöningssystem; rörlig lön; motivation;

    Sammanfattning : Att arbeta i olika typer av arbetsgrupper är idag vanligt förekommande i organisationer, och många företag tillämpar någon form av incitamentsprogram med rörlig lön för att motivera arbetsgrupperna till högre prestationer. Den forskning som finns är framförallt genomförd i laboratoriemiljö och undersöker hur individer påverkas av olika faktorer såsom andel rörlig lön och storlek på arbetsgrupper. LÄS MER

  2. 2. Level Complete : En kvalitativ studie om gamifications förekomst inom säljorganisationer, och vägen till mer engagerade och motiverade medarbetare.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Lina Olsson; Ida Samuelsson; Hanna Westerlund; [2017]
    Nyckelord :Gamification; game mechanics; motivation; feedback; engagement; reward; sales organisations.; Gamification; spelmekanik; motivation; feedback; engagemang; belöning; säljorganisationer.;

    Sammanfattning : Tidigare studier har visat att majoriteten av anställda inom svenska organisationer har ett bristande i engagemang till sitt arbete, vilket kan bero på att feedback och belöning kommer alltför långt efter slutförandet av en uppgift. Forskning har även visat att yttre belöningar till följd av en prestation endast fungerar väl på kort sikt, men att det trots det finns företag som använder sig av yttre belöning för att motivera sina medarbetare. LÄS MER

  3. 3. Etiskt ledarskap i säljande organisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Moa Bohman; Evelina Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Ethical leadership; ethical behavior; ethical climate; selling organizations; Etiskt ledarskap; etiskt beteende; etiskt klimat; säljorganisationer;

    Sammanfattning : Titel: Etiskt ledarskap i säljande organisationer Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi. Författare: Moa Bohman och Evelina Nilsson. Handledare: Pär Vilhelmson, Kristina Mickelsson och Maria Fregidou-Malama. Datum: Augusti 2015. LÄS MER

  4. 4. Beslutsfattande och Interpersonell påverkan : En studie om etiskt klimat och etiskt beslutsfattande inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Frida Klaesson; Amanda Nilsson; [2015]
    Nyckelord :ethics; ethical climate; ethical decision-making; interpersonal dimension; real estate broker; Etik; Etiskt klimat; Etiskt beslutsfattande; interpersonella dimensionen; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Beslutsfattande och Interpersonell påverkan Nivå: Examensarbete företagsekonomi, 15 hp Syfte: Vårt intresse för etiskt beslutsfattande väcktes ur uppfattningen om att fastighetsmäklare generellt sett har lågt förtroende bland allmänheten samt att försäljares etiska snedsteg ofta täcker tidningars förstasidor. Syftet med studien är att skapa ökad förståelse för hur den interpersonella dimensionen påverkar det etiska beslutsfattandet hos medarbetare inom säljorganisationer. LÄS MER

  5. 5. Belöningssystem : - En flerfallstudie i tre säljorganisationer

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sanna Litzén; Elias Awadis; [2012]
    Nyckelord :Belöningssystem; motivation; uppfattning; finansiell och ickefinansiell belöning; kollektiv och individuell belöning.;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att förklara samt beskriva hur belöningssystem utformats i tre svenska säljorganisationer. Genom att studera de olika företagens belöningssystem vill vi beskriva vilka uppfattningar anställda har kring belöningssystem och hur de upplever sitt befintliga belöningssystem, samt vad som kan tänkas motivera individen att arbeta mot målkongruens i praktiken. LÄS MER