Sökning: "säljprocess"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade ordet säljprocess.

  1. 6. Den moderna säljprocessen : En kvalitativ studie av B2B-säljprocessen inom livsmedelsbranschen i norr

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sanny Johansson; Nordström Lovisa; [2018]
    Nyckelord :Försäljning; säljprocess; B2B; livsmedel;

    Sammanfattning : Säljprocessen har länge ansetts vara en sekventiell process, vilket innebär att säljaren utför en rad aktiviteter i en bestämd ordning för att nå en försäljning. Idag har dock säljprocessen blivit mer dynamisk, aktiviteterna kan ske i olika ordning och alla aktiviteter behöver inte genomföras. LÄS MER

  2. 7. Real-Time Retail : Den digitala vägen till konsumenternas lojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Andersson; [2016]
    Nyckelord :Omni-channel; Real-Time Retail; iBeacons; Fysisk modebutik; Personalisering; Kommunikationsprocessen; Kundvärde; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är en process som finns i alla sektorer och branscher, inte minst inom detaljhandeln. Den återspeglas i e-handeln och i övergången till en mer omnichannel-influerad säljprocess där detaljhandlare i allt högre grad når konsumenter genom flera olika kontaktytor; i webbshopen, via den smarta mobiltelefonen, genom appar, digitala skyltfönster och i den fysiska butiken. LÄS MER

  3. 8. DART- en modell för värdesamskapande : En studie i hur fastighetsmäklare och kunder samskapar värde

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lizbet Brittsten; Sanna Pickelner; [2015]
    Nyckelord :Service Dominant Logic; value; co-creation; interaction; DART-model; Service Dominant Logic; värde; samskapande; interaktion; DART-modellen;

    Sammanfattning : Titel: DART- en modell för värdesamskapande - En studie i hur fastighetsmäklare och kunder samskapar värde Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Lizbet Brittsten och Sanna Pickelner Handledare: Jens Eklinder - Frick och Jonas Molin Datum: 2015 – Maj Syfte: Att kunder intresserar sig för ett värdeskapande tillsammans med företagen och vill delta allt mer i affärsprocesser, framför allt i tjänstesektorn, ligger i tiden. Då vi båda kommer arbeta i en tjänstebransch där det krävs samarbete med kunder, väcktes vårt intresse att fördjupa oss i ämnet. LÄS MER

  4. 9. En jämförande studie av säljklimatet inom företagshälsovårdsmarknaden i Sverige

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Camilla Abrahamsson; Philip Dubois; Erik Englund; [2015]
    Nyckelord :Försäljning; försäljningsstrategier; företagshälsovårdsmarknaden;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar till att beskriva hur startup-bolag kan identifiera den försäljningsstrategi som lämpar sig bäst inom företagshälsovårdsmarknaden i Sverige.  Dessa utmaningar har sedan lyfts till en generell nivå där syftet är att identifiera företags försäljningsstrategier i relation till olika mikromarknader. LÄS MER

  5. 10. Processjämförelse : säljprocessen inom ett internationellt företag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Maria Nordström; [2011]
    Nyckelord :Benchmarking; international services; marketing; sales process; internationella tjänsteföretag; marknadsföring; processjämförelse; säljprocess;

    Sammanfattning : Sales is the foundation for all commercial business and companies that have the best sales process in conjunction with efficient deliveries will do well in the long run. The author of this report was tasked by the Organisation in South Africa to study new/alternative ways of attracting Swedish companies to South Africa and sell the services of the Organisation to these same companies (defined as the sales process in this report) by analysing how similar international service companies do the same. LÄS MER