Sökning: "säljsituationer"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet säljsituationer.

  1. 1. Studie i företagsvärdering : En granskning av värderarens situation vid  företagsvärdering

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Daniel Bäckström; Lars Formgren; [2009]
    Nyckelord :Objektivitet; påverkan; värdering; köp- och säljsituationer; värderare; uppdragsgivare;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Studie i företagsvärdering - En granskning av värderarens                         situation vid företagsvärdering. Datum: Västerås 2009-05-29 Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi. 15 hp. Författare: Daniel Bäckström, Lars Formgren. LÄS MER

  2. 2. Säljträningens betydelse för fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Diana Hillberg; [2009]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; Säljträning; Fastighetsmäklarutbildning; Fastighetsmäklarnämnden; Intag;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen syftar till att öka förståelsen för betydelsen av säljträning för fastighetsmäklare. Är det viktigt att besitta dessa egenskaper?  Varför är det viktigt? Hur stor roll har säljträningen i utbildningen? Metod: I utförandet av min uppsats så har jag mestadels använt mig av litteratur, internetkällor och andra examensarbeten. LÄS MER

  3. 3. Affärsförhandlingar : en studie av relationsskapande förhandlingar avseende köp- respektive säljsituationer i företag med olika typer av affärsverksamhet

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Katarina Schmidt; Alexandra Skerka; [2003]
    Nyckelord :Business and economics; Negotiations; business negotiations; negotiation technique; business relationships; co-operation; game theory; social exchange theory; decision-analytical perspective.; Ekonomi;

    Sammanfattning : Background: The starting point of the thesis is the growing importance of negotiations that serve to establish a relationship between the parties involved as companies’ business activities are getting more complex. Purpose: The purpose of the thesis is to find and to analyze which elements are of importance for parties, when creating a successful negotiation with regard to building long-term relationships, and if those elements differ for sales and procurement negotiations in companies with business activities of various kinds. LÄS MER