Sökning: "sällanköpshandel"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet sällanköpshandel.

  1. 1. Pop-up butiker - anledningarna och strategierna bakom

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linnea Viklund; Olivia Söderström; [2023]
    Nyckelord :Omnikanal; upplevelsebaserad marknadsföring; varumärkesskapande; pop-up; sällanköpshandel; e-handel.; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Fastighetsinvesteringar och inflation : Hur påverkas direktavkastningskravet av en höginflationsmiljö?

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Jesper Källebring; Filip Wiklund; [2023]
    Nyckelord :Real Estate; Cap Rates; Yields; Inflation; Fastigheter; direktavkastning; direktavkastningskrav; inflation;

    Sammanfattning : Fastighetsbranschen har under 2010-talet befunnit sig i en nästintill perfekt ekonomisk miljö med högkonjunktur och låga finansieringskostnader. I skrivande stund, våren 2023, är situationen en helt annan. LÄS MER

  3. 3. Dagligvaruhandelns effektiva och hållbara e-handel : Förslag på hantering av sista milen alternativ för ehandel

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Philip Norrbrink; Villiam Olander; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; grocery; last mile; logistics; q-commerce; rare shopping; retail; sustainability.; Dagligvaruhandel; detaljhandel; e-handel; hållbarhet; logistik; q-handel; sista milen; sällanköpshandel;

    Sammanfattning : Abstract Purpose – The purpose of the study is to explore which possible last mile alternativesare beneficial for the development of the grocery trade in e-commerce. The deliveryalternatives will have a strong focus in that the last mile deliveries are optimized,efficient and sustainable. LÄS MER

  4. 4. Covid-19: Marknadsföringoch köpbeteende : En kvalitativ studie om marknadsföring underCovid-19-pandemin och vad som väntas blibestående

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hanna Kruse; Kajsa-Klara Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Marketing; Covid-19; Buying behavior; Retail; Rare purchase trade; Marknadsföring; Covid-19; Köpbeteende; Detaljhandel; Sällanköpshandel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Covid-19 pandemin har bidragit till många förändringar i samhället i stortmen också på individ- och företagsnivå. Folkhälsomyndigheten har tagit fasta vid olikarestriktioner och rekommendationer som individer och företag i samhället på olika nivåerpåverkats av, vilket har bidragit till olika konsekvenser såsom inkomstbortfall, ökadarbetslöshet och en ökning av psykisk ohälsa (Folkhälsomyndigheten, 2021). LÄS MER

  5. 5. Hur kan fysiska butiker undvika en butiksdöd? : En kvalitativ studie om hur fysiska butiker upplever att internet ochden digitala utvecklingen påverkar butiken samt hur nätbutiker arbetar med internetmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Fridha Borg Pålsson; Sonny Nygårds; [2020]
    Nyckelord :physical stores; online stores; internet marketing; omnichannel; retail; SWOT; social media; fysiska butiker; nätbutiker; internetmarknadsföring; omnichannel; sällanköpshandel; SWOT; sociala medier;

    Sammanfattning : The internet has provided an easier way to trade goods and services through online stores. As an effect of internet and e-commerce, companies restructure the trade from the physical store to online store. LÄS MER