Sökning: "sändare budskap mottagare"
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden sändare budskap mottagare.
11. En studie i visuell kommunikation : applicerad på Linnés Orangeriträdgård
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Detta är ett examensarbete som behandlar begreppet Visuell Kommunikation. Ämnet har begränsats genom att denna uppsats främst ta upp kommunikationsformen ur en landskapsarkitekts perspektiv. Examensarbetet är uppdelat i två delar; Del I är en litteraturstudie; Del II är en applikation. LÄS MER
12. Såg du, älskling? : En studie om könsskillnader i produktplacering
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Användningen av produktplacering har ökat då traditionell marknadskommunikation till viss del förlorat sin trovärdighet och kan undvikas av mottagaren. Framväxten av produktplacering har inneburit att det kommit att bli ett betydande kommunikationsverktyg. LÄS MER
13. Universitet och högskolor i bloggsfären: en undersökning av svenska universitet och högskolors användning av bloggar i externt kommunikationsarbete
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Bakgrund och problemområde Utvecklingen går mot att allt mer av myndigheter och organisationers kommunikation med det omgivande samhället snarare än envägskommunikation från sändare till mottagare präglas av en tvåvägskommunikation. Bloggar är ett fenomen som ligger i linje med detta och har uppmärksammats av flera forskare som ett användbart verktyg i organisationers arbete med public relations. LÄS MER
14. Kommunen med potential : En studie av Svenljunga
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Kommunikationsteorin bygger på att det finns en sändare, budskap, mottagare och brus. Det är sändaren som vill förmedla ett budskap åt mottagaren och bruset är de olika störningar som finns runt omkring. LÄS MER
15. Talar vi samma språk?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Idag är marknadskommunikationen troligtvis det enklaste, snabbast och kanskedet viktigaste sättet att påverka ett företags lönsamhet på. Därmed blirmarknadskommunikation företagens främsta resurs i kampen om att vinnakunderna på marknaden samt förmedla sina budskap. LÄS MER