Sökning: "sändare mottagare brus"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden sändare mottagare brus.

  1. 1. "Jag vet!"

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Matilda Strid; Charlotte Persson; [2017]
    Nyckelord :Brus; Disciplinering; Genus; Herre-på-täppan; Kommunikation; Makt; Mottagare; Normer; Sändare; Talutrymme; Genuskontrakt;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få syn på hur barn och pedagoger kommunicerar med varandra vid måltidssituationer i förskolan. Anledningen till att vi har valt just detta område är för att vi tidigare har upplevt att barn ibland blir behandlade olika, utifrån kön, under måltidssituationer. LÄS MER

  2. 2. Att ta sig igenom bruset : en studie om SMeFs förutsättningar för omnikanaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anna Essén; Lisa Sevon; [2016]
    Nyckelord :Small and medium-sized enterprises SME ; e-commerce; small medium e-commerce enterprises SMeE ; communication; omnichannel; electronic word of mouth eWOM ; Små och medelstora företag SMF ; e-handel; små medelstora e-handelsföretag SMeF ; kommunikation; omnikanal; electronic word of mouth eWOM ;

    Sammanfattning : Idag finns hög konkurrens på marknaden och detta gör att det är svårt för varumärken att bli sedda av sin kund. Dagens konsument rör sig mellan olika kanaler och kommunikationen från företag måste uppdateras och anpassas efter konsumentens beteende. Det är avgörande för företag att engagera sina kunder för att bli uppmärksammade. LÄS MER

  3. 3. Såg du, älskling? : En studie om könsskillnader i produktplacering

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Joanna Högberg; Linn Jansson; Johan Bråkenhielm; [2013]
    Nyckelord :Produktplacering; könsskillnader;

    Sammanfattning : Användningen av produktplacering har ökat då traditionell marknadskommunikation till viss del förlorat sin trovärdighet och kan undvikas av mottagaren. Framväxten av produktplacering har inneburit att det kommit att bli ett betydande kommunikationsverktyg. LÄS MER

  4. 4. Internethandel- En studie om hur en liten butik påverkas genom att även driva en webbshop

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Anna Ingvarsson; Emma Wallin; [2012]
    Nyckelord :e-handel; brus; kommunikation; sändare; mottagare; e-commerce; noise; communication; transmitter; receiver;

    Sammanfattning : Idag väljer allt fler butiker att starta en webbshop och på så vis nå ut till fler kunder samt marknadsföra sig på ett enkelt vis. Eftersom konsumenter söker och jämför produkter via Internet är det viktigt att företag och deras erbjudande är tillgängliga även där och inte försvinner i det brus som uppstår på marknaden på grund av exempelvis konkurrenter. LÄS MER

  5. 5. Radiolänk med GNU Radio

    M1-uppsats, Ämnesavdelningen för elektronik

    Författare :Kristopher Nordin Hellström; Kenny Williams; [2008]
    Nyckelord :gnu; gnu radio; gnu project; ubuntu; python; modulation; usrp; universal software radio peripheral; gnu; gnu radio; gnu project; ubuntu; python; modulation; usrp; universal software radio peripheral;

    Sammanfattning : At the Department of Technology and Built environment at the University of Gävle there was an interest to study GNU Radio, which is an "open source radio project. The project is based on that most of the radio signal processing is made in an ordinary PC. LÄS MER