Sökning: "särundervisning eller samundervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden särundervisning eller samundervisning.

  1. 1. Sam- eller särundervisning i ämnet idrott och hälsa? : En kvalitativ studie om vad lärare samt elever tycker om sär/samundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Wesam Ibrahim Ahmed; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte. Syftet med studien är att undersöka vad elever i årskurs 9 samt lärare tycker om de två undervisningsformerna sam-respektive särundervisning. Därutöver ska studien undersöka vilka för och nackdelar eleverna och lärarna anser är förknippade med dessa undervisningsformer. LÄS MER

  2. 2. Sam- eller särundervisning i ämnet idrott och hälsa : En kvantitativ undersökning om årskurs 9 elevers inställning till sam- och särundervisning med fokus på genus.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Felicia Falander; [2018]
    Nyckelord :gender; competence; sex; cooperative education; divided education; genus; kompetens; kön; samundervisning; särundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med följande arbete är att undersöka hur elever i årskurs 9 ser på sam- och särundervisning i ämnet idrott och hälsa med fokus på genus. Undersökningen har genomförts i form av en kvantitativ enkätundersökning (N=80). LÄS MER

  3. 3. Simning för nyanlända : En intervjustudie med fokus på idrottsläraresperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emma Holström; [2018]
    Nyckelord :simning; idrott och hälsa; simundervisning; idrottslärare; nyanlända; intervjuundersökning; self-efficacy; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Detta arbete handlar om idrottslärare som undervisar nyanlända i simning. Syfte och frågeställningar: Studien syftar till att undersöka de problem som idrottslärare möter i simundervisningen med nyanlända och hur de hanterar dessa problem. LÄS MER

  4. 4. Sam- eller särundervisning? : En intervjustudie om flickors inställning till olika undervisningsformer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Nenlil Odisho; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte Syftet med denna studie är att undersöka flickors inställning till ämnet idrott och hälsa i årskurs 9. Jag är även intresserad av att undersöka om undervisningsformerna sam- och särundervisning påverkar flickornas inställning positivt eller negativt. Jag har använt följande frågeställningar. LÄS MER

  5. 5. Inkluderande undervisning för nyanlända : En kvalitativ intervjustudie om lärarens syn på inkluderande undervisning för nyanlända

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Tony Kjäll; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie är att undersöka vilka utmaningar som idrott- och hälsaläraren upplever vid undervisningen av idrott och hälsa för nyanlända elever i högstadiet, samt hur läraren möter dessa. Frågeställningarna för studien har varit: Vilka utmaningar upplever lärarna att det finns med att undervisa nyanlända svenskar i idrott och hälsa på högstadiet? Vilka arbetssätt använder sig lärarna av för att möta utmaningarna? Metod Studien bygger på en kvalitativ ansats. LÄS MER