Sökning: "särundervisning eller samundervisning"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden särundervisning eller samundervisning.
1. Sam- eller särundervisning i ämnet idrott och hälsa? : En kvalitativ studie om vad lärare samt elever tycker om sär/samundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte. Syftet med studien är att undersöka vad elever i årskurs 9 samt lärare tycker om de två undervisningsformerna sam-respektive särundervisning. Därutöver ska studien undersöka vilka för och nackdelar eleverna och lärarna anser är förknippade med dessa undervisningsformer. LÄS MER
2. Sam- eller särundervisning i ämnet idrott och hälsa : En kvantitativ undersökning om årskurs 9 elevers inställning till sam- och särundervisning med fokus på genus.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med följande arbete är att undersöka hur elever i årskurs 9 ser på sam- och särundervisning i ämnet idrott och hälsa med fokus på genus. Undersökningen har genomförts i form av en kvantitativ enkätundersökning (N=80). LÄS MER
3. Simning för nyanlända : En intervjustudie med fokus på idrottsläraresperspektiv
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Detta arbete handlar om idrottslärare som undervisar nyanlända i simning. Syfte och frågeställningar: Studien syftar till att undersöka de problem som idrottslärare möter i simundervisningen med nyanlända och hur de hanterar dessa problem. LÄS MER
4. Sam- eller särundervisning? : En intervjustudie om flickors inställning till olika undervisningsformer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Sammanfattning Syfte Syftet med denna studie är att undersöka flickors inställning till ämnet idrott och hälsa i årskurs 9. Jag är även intresserad av att undersöka om undervisningsformerna sam- och särundervisning påverkar flickornas inställning positivt eller negativt. Jag har använt följande frågeställningar. LÄS MER
5. Inkluderande undervisning för nyanlända : En kvalitativ intervjustudie om lärarens syn på inkluderande undervisning för nyanlända
M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie är att undersöka vilka utmaningar som idrott- och hälsaläraren upplever vid undervisningen av idrott och hälsa för nyanlända elever i högstadiet, samt hur läraren möter dessa. Frågeställningarna för studien har varit: Vilka utmaningar upplever lärarna att det finns med att undervisa nyanlända svenskar i idrott och hälsa på högstadiet? Vilka arbetssätt använder sig lärarna av för att möta utmaningarna? Metod Studien bygger på en kvalitativ ansats. LÄS MER