Sökning: "säsong marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden säsong marknadsföring.

  1. 1. Bakom kulisserna av konsumtion: En kvalitativ undersökning om produktplaceringar i tv-serien Emily in Paris och unga vuxnas varumärkesuppfattning.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hilla Abrahamson; Camilo Carlsson Ramirez; Amanda Wiklund; [2024]
    Nyckelord :Produktplacering; tv-serie; semiotik; marknadsföring; stealth marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine how young adults perceive product placements in the tv show Emily in Paris. The ambition is to achieve a greater understanding of how consumer purchase intention is influenced by product placements, as well as the impact of product placements on consumers' attitudes and awareness towards brands. LÄS MER

  2. 2. Forshaga kommuns potential att bli en året runt-destination : Sett till nuvarande utbud och marknadsföring

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Tanja Halvardsson; Hampus Stedt; [2020]
    Nyckelord :Destinationsutveckling; marknadsföring; året runt; säsong; turism;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. "Vi säljer upplevelser" : En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Strand Henrik; Oskar Östlund; [2019]
    Nyckelord :Omnikanalstrategi; säsongsförsäljning; upplevelseekonomi; motorcykelbransch; touchpoints; CEM; CRM;

    Sammanfattning : Titel ”Vi säljer upplevelser” - En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi   Nyckelord    Omnikanalstrategi, säsongsförsäljning, upplevelseekonomi, motorcykelbransch, touchpoints, CEM, CRM   Forskningsfråga På vilka sätt kan motorcykelbranschen med säsongsbetonad försäljning använda sig av en omnikanalstrategi för att stärka sitt varumärke och skapa erbjudanden genom hela året?   Syfte Syftet med studien är att öka kunskapen om hur MC-branschen kan använda en omnikanalstrategi som hjälper motorcykelåterförsäljare att stärka sitt varumärke och öka försäljningen och sina erbjudanden under hela året oberoende av säsong.   Metod Studien har använt en kvalitativ forskningsstrategi med ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER

  4. 4. Factors affecting the proportion of smartphone usage at Flygresor.se

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Gabriella Andersson; Louise Karlsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitization has changed the way people access the internet. Smartphones is soon to be the preferred internet access device leading us into a new generation of e-commerce, namely mobile commerce or m-commerce. The on-going transition, from desktop to smartphone has led to an uprising problem for companies within the area of e-commerce. LÄS MER

  5. 5. Att anpassa eller inte? : En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Evelina Andersson; Linda Hedlund; Hanna Skoglund; [2016]
    Nyckelord :Visual merchandising; Culture; Culture of Sweden; Adaptation; Geert Hofstede; Hofstedés cultural dimensions; Butikskommunikation; Kultur; Kultur i Sverige; Anpassning; Geert Hofstede; Hofstedés kulturdimensioner;

    Sammanfattning : Titel: Att anpassa eller inte?  En kvalitativ studie om butikskommunikationen anpassas till ett lands kultur.   Problemställning: Examensarbetet är inriktad på följande problemställning: Hur är butikskommunikationen anpassad till kulturen i Sverige. LÄS MER