Sökning: "sång klass"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden sång klass.
1. ”Musik är ett språk som tillåter mig att kommunicera med själen och hjärtat” - En studie om hur sång kan användas som ett verktyg i SFI-undervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : This study examines how singing can be used as a language development method in second language acquisition for immigrants in Sweden. The aim is to investigate whether there are advantages of using singing when teaching pronunciation to second language students, and how students experience education where music is integrated. LÄS MER
2. Sång, socialisation och självkänsla : En studie om hur vår livsberättelse kan forma bilden av oss själva sett ur ett sångperspektiv
M1-uppsats, Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : Mitt syfte med denna uppsats har varit att utifrån en livsberättelse, här även kallat narrativ, undersöka hur man kan förstå mekanismerna runt självbild-självkänsla-självförtroende i relation till sångundervisning, ur ett sångsocialisationsperspektiv. Jag har i mitt yrke som sångpedagog många gånger mött elever med, enligt min uppfattning, god sångförmåga kombinerat med en oförtjänt låg självbild, och ofta undrat över bakgrunden. LÄS MER
3. Variation och samstämmighet : en studie om hur elever i musikklasser med körinriktning beskriver sång och sin egen röst
Magister-uppsats, Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Elever i musikklasser med körinriktning i grundskolan ingår i en lokalt situerad musikkultur som är formad av traditioner med rötter i förra seklets första hälft. I denna tradition har konventioner om sång med barn utvecklats. LÄS MER
4. "Jag tycker man ska tjata om en sak. Jag lär mig bäst om jag hör saker." Ett undervisningsförsök med jämförelse av olika arbetsmetoder
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Uppsatsen handlar om ett undervisningsförsök där en klass i årskurs sex har blivit indelad i två grupper. Vi bedriver under tre lektioner, i varje grupp, två olika typer av undervisning, där grupp 1 får undervisning genom att lyssna, läsa, skriva och rita och grupp 2 får undervisning genom att sjunga, göra rörelser, dramatisera och arbeta med lera. LÄS MER
5. Fantasiresan - ett musiskt undervisningsförsök i kommunikativ engelska
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Ämnet handlar om kommunikativ engelskundervisning i ett lekpedagogiskt perspektiv. Studien genomfördes som ett undervisningsförsök i tre klasser i skolår 4 under fyra veckor. Totalt fick varje klass 11 lektioner. LÄS MER