Sökning: "sånginspelning"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet sånginspelning.
1. “Låter jag sådär?” : Ljudinspelning som verktyg i sångundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Syftet med detta arbete är att bidra med mer kunskap om hur ljudinspelning kan användas som ett verktyg för lärande i sångundervisning på ett estetiskt program på gymnasiet. Syftet har lett fram till tre frågeställningar: “Hur kan musiklärare använda ljudinspelning som ett verktyg för lärande i sångundervisning på gymnasiet?”, “Hur upplever sångelever, på ett estetiskt program i gymnasiet, ljudinspelning under sångundervisning?” och “Vilka verktyg kan sångelever på ett estetiskt program på gymnasiet använda för att äga sitt eget lärande med hjälp av sånginspelning?”. LÄS MER
2. Med fokus på sångproduktion : Ett examensarbete om hur och med vilket sound sång kan ta mer utrymme i en produktion
Kandidat-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik- och medieproduktionSammanfattning : Sång har alltid varit viktig för mig och var min ingång till att börja skriva och producera låtar. Tidigare då jag har producerat och spelat in mina låtar har jag upplevt att jag inte lagt tillräckligt med tid och energi på sångproduktionen. LÄS MER
3. Hur ska en bra sångmikrofon låta? : En studie om hur vana och ovana lyssnare upplever och beskriver bra/dåligt mikrofonljud med en manlig sångare
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utreda skillnader och likheter mellan vad vana musiklyssnare (ljudstudenter) och ovana musiklyssnare (fritidslyssnare) lyssnar efter när de hör en sånginspelning. Syftet är även att utreda hur dessa faktiskt tycker att en sångmikrofon bör låta för att låta bra. LÄS MER
4. Medhörning i studio
Kandidat-uppsats, Ljud- och musikproduktionSammanfattning : I denna uppsats undersöker jag hur musikerns prestation påverkas av medhörningen. Jag har inriktat mig på sångare och sånginspelning i studio. I undersökningen har jag använt mig av tre informanter som fick sjunga till fem olika mixar i medhörningen. Jag analyserade sedan deras intonering, rytmisering och sångstyrka. LÄS MER