Sökning: "södertörns högskola ekonomi och företagande relationsmarknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden södertörns högskola ekonomi och företagande relationsmarknadsföring.

  1. 1. Ett starkt varumärke: en otillbörlig konkurrensfördel vid privatisering? : En jämförande studie av Apoteket Shop och The Body Shop

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Carolina López; Natalia Bustamante Pettersson; [2009]
    Nyckelord :Relationship marketing; Brand; Apoteket Shop; The Body Shop; Relationsmarknadsföring; Varumärke; Apoteket Shop; The Body Shop;

    Sammanfattning : Syfte:  Syftet är att analysera och utvärdera Apoteket Shop och The Body Shop som varumärke Metod:  Denna studie har utgått ifrån ett holistiskt synsätt. Det valda teoretiska förhållningssättet är deduktion och en kvalitativ forskningsmetod i form av djupintervjuer samt kvantitativ forskningsmetod i form av en enkätundersökning. LÄS MER

  2. 2. Lyxvarumärkens överlevnad vid lågkonjunktur : Hur resonerar svenska lyxföretag, och vilka strategier är lämpliga att använda sig av?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Nicole Edlund; Heidi Möller; [2009]
    Nyckelord :service management; luxury brands; involvement theory; crm; branding; face value; premium; recession; luxury; lyx; lågkonjunktur; exklusiv; utbyte; utveckling; face value; trovärdighet; höginvolvering; varumärke; premium; kundvärde; crm; relationsmarknadsföring; service;

    Sammanfattning :   The luxury market has steadily grown from the industrial revolution and onwards. Changes in society, trends and the increased living standards has enabled more people to consume luxury goods. The world is going through a major economic crisis at the moment. LÄS MER

  3. 3. CRM i ett konkurrensutsatt monopol : En jämförande studie om arbetet med kundrelationer och kundlojalitet i spelbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Zoran Stjepanovic; Thomas Gustafsson; [2009]
    Nyckelord :CRM; customer relations; Betsson; Svenska Spel; Unibet; customer loyalty; customer relationship marketing; monopoly; CRM; kundrelationer; Betsson; Svenska spel; Unibet; kundlojalitet; relationsmarknadsföring; customer relationship marketing; monopol;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Den lilla grossistens ändrade omvärldsförutsättningar : En fallstudie på en liten grossist inom VVS-handeln

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Kiril Urdzanov; Christian Essén; [2008]
    Nyckelord :service management; relationship marketing; network; value added; wholesaler; air condition; service management; relationsmarknadsföring; nätverk; mervärde; värdestjärna; värdekedja; totalkvalitet; lärande organisationer; sällanköpsvarubranschen; VVS; luftkonditionering;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar mindre grossisters situation på marknaden i Sverige. Mindre grosssisters nyckelposition i den traditionella värdekedjan suddas ut alltmer. Grossisterna måste finna nya vägar för att behålla de befintliga kunderna. LÄS MER