Sökning: "södertörns högskola ekonomi och företagande relationsmarknadsföring"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden södertörns högskola ekonomi och företagande relationsmarknadsföring.
1. Ett starkt varumärke: en otillbörlig konkurrensfördel vid privatisering? : En jämförande studie av Apoteket Shop och The Body Shop
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Syftet är att analysera och utvärdera Apoteket Shop och The Body Shop som varumärke Metod: Denna studie har utgått ifrån ett holistiskt synsätt. Det valda teoretiska förhållningssättet är deduktion och en kvalitativ forskningsmetod i form av djupintervjuer samt kvantitativ forskningsmetod i form av en enkätundersökning. LÄS MER
2. Lyxvarumärkens överlevnad vid lågkonjunktur : Hur resonerar svenska lyxföretag, och vilka strategier är lämpliga att använda sig av?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : The luxury market has steadily grown from the industrial revolution and onwards. Changes in society, trends and the increased living standards has enabled more people to consume luxury goods. The world is going through a major economic crisis at the moment. LÄS MER
3. CRM i ett konkurrensutsatt monopol : En jämförande studie om arbetet med kundrelationer och kundlojalitet i spelbranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : .... LÄS MER
4. Den lilla grossistens ändrade omvärldsförutsättningar : En fallstudie på en liten grossist inom VVS-handeln
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Uppsatsen behandlar mindre grossisters situation på marknaden i Sverige. Mindre grosssisters nyckelposition i den traditionella värdekedjan suddas ut alltmer. Grossisterna måste finna nya vägar för att behålla de befintliga kunderna. LÄS MER