Sökning: "södertörns högskola gunnarsson"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden södertörns högskola gunnarsson.

  1. 1. Nudging inom livsmedelsbutiker : En studie om huruvida konsumenter i Sverige och England påverkas av nudging

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Malin Lager; Amanda Johnson Gunnarsson; [2022]
    Nyckelord :Nudging; grocery stores; marketing; behavior change; health; Nudging; livsmedelsbutiker; marknadsföring; beteendeförändring; hälsa;

    Sammanfattning : Nudging syftar till vilken aspekt som helst av valarkitektur som förändrar människors beteende på ett positivt vis utan att förbjuda några alternativ eller väsentligt ändra deras ekonomiska incitament. Marknadsföringsstrategin har blivit allt vanligare de senaste åren och förekommer bland företag men även samhället i stort. LÄS MER

  2. 2. Sexualundervisning i folkhemmet : En queerteoretisk analys över handledningsböcker vid 1943 fram till 1967

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Martin Gunnarsson; [2021]
    Nyckelord :Queerteori; skolöverstyrelsen; Wintzell; handledningsböcker; folkskola; sexualupplysning; Norman Fairclough; kritisk diskursanalys; modalitet; homosexualitet; heterosexualitet;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om de handledningsböcker som hade det ämnade syftet att användas som handledningsmaterial för lärare i sexualundervisning under 1943 fram till 1967. Studien har använt sig av Wintzells handledningsbok under 1943, men också skolöverstyrelsens handledningsböcker under 1945 och 1967 som sin analytiska referens. LÄS MER

  3. 3. Påverkan av business intelligences på digital marknadsföring och affärsutveckling : En fallstudie om hur business intelligence kan användas för affärsutveckling i samband med digital marknadsföring för att öka konvertering.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Emma Gruffman; Amanda Gunnarsson Johnson; [2021]
    Nyckelord :Search Engine Marketing; digital marketing; business intelligence; artificial intelligence; Search Engine Optimization; Sökmotormarknadsföring; digital marknadsföring; business intelligence; artificial intelligence; sökordsoptimering.;

    Sammanfattning : Digital marknadsföring genomsyrar dagens samhälle och är en viktig del i att företag förblir konkurrenskraftiga. I och med digitaliseringens ökning så ökar även informationsmängden som genereras. LÄS MER

  4. 4. Släpp böckerna! : En kvalitativ studie om digitaliseringens utmaningar och möjligheter i skolan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Martin Gunnarsson; [2021]
    Nyckelord :Digitala verktyg; TPACK; svenska skolan; utmaningar och möjligheter; informationsutbudet; kollegialt arbete; digital kompetens; media- och informationskunnighet MIK ;

    Sammanfattning : Denna studie handlar det om de utmaningar och möjligheter som lärare möter när de ska implementera digitala verktyg i undervisningen. Syftet med studien handlar om att bidra till kunskap om de utmaningar och möjligheter som lärare upplever och erfar i en digitaliserad skola. LÄS MER

  5. 5. Missing people : En kvalitativ text- och bildanalys om representation och vithetsnormer på omslagen av Kommunalarbetaren år 2017

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Genusvetenskap

    Författare :Nadja Al-Malki Gunnarsson; [2020]
    Nyckelord :Workers; trade union; representations; stereotypes; racializing discourses;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine how racialized workers are represented in the magazine Kommunalarbetaren which is a part of the Swedish trade union Kommunal. The covers from twenty issues of this magazine published in 2017 were analyzed to study if the representation of these workers was affected by discourses of white normativity. LÄS MER