Sökning: "södertörns högskola inflytande"
Visar resultat 1 - 5 av 133 uppsatser innehållade orden södertörns högskola inflytande.
1. Den värdebaserade vårdens upplevelse
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur införandet av managementkonceptet värdebaserad vård upplevs av vårdgivare respektive patienter. Vi vill även undersöka hur arbetet med värdebaserad vård påverkar kvaliteten av vården. LÄS MER
2. Elevers upplevelser av inflytande på fritidshem
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Studiens syfte är att analysera elevers upplevelser av inflytande. Vårt mål var även att lyfta elevernas rätt till att yttra sina åsikter om fritidsverksamheten. Tidigare forskning visar att fritidshemslärare tar upp vikten av lyssnande och att möta eleverna på deras nivå i sin verksamhet. LÄS MER
3. Inkludering, delaktighet och inflytande : Framgång till det komplexa uppdraget i fritidsverksamheten
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Att arbeta som lärare i fritidsverksamheten är ett komplext uppdrag. Det finns begrepp som är mångfacetterade och svåra att konkretisera i skolans värld. I den här studien redogör vi för hur fritidspedagoger arbetar och planerar en verksamhet där eleverna ska delges en meningsfull fritid. LÄS MER
4. Stepping Outside of the Mainstream Network : The Concept of Paradiplomacy and its Relevance to Journalism
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : This thesis explores the journalistic network, sourcing, and interactions with regard to reporting on international conflicts. As a contribution to the field of media and communication studies, this paper offers a new theoretical model of paradiplomacy in journalism and explains its relevance to the profession. LÄS MER
5. Tematisk Undervisning På Fritidshemmet : Elevers intressen, delaktighet och inflytande samt fritidshemslärarens kunskaper och förutsättningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Tematisk undervisning beskrivs som ett verktyg där eleverna ges utrymme till att skapa och använda sina egna idéer, där undervisningen bildar en helhet och olika ämnesområden flätas samman. I denna studie kommer vi att undersöka utifrån barndomssociologin och ett relationellt perspektiv hur inkludering, elevers delaktighet och inflytande beskrivs av fritidshemslärare, vilka hinder och möjligheter fritidshemslärare ställs inför när det handlar om att ta vara på barns perspektiv, samt vilka kunskaper och förutsättningar fritidshemslärare behöver för att planera och genomföra tematisk undervisning på fritidshemmet. LÄS MER