Sökning: "södertörns högskola institutionen för ekonomi och företagande marknadskommunikation"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden södertörns högskola institutionen för ekonomi och företagande marknadskommunikation.

  1. 1. Sverige – ett varumärke? : Hur Visit Sweden marknadsför Sverige internationellt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Camilla Englund; Olaf Dlugosz; [2011]
    Nyckelord :Turism; Marknadsföring; Image; Positionering; Differentiering; Varumärkesplattform;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till år 2020 ska antalet exportmogna svenska destinationer ha mer än fördubblats. Detta enligt projektet Nationell strategi som bland andra aktörerna Visit Sweden, Svensk Turism och Swedavia igår i. Visit Swedens roll i projektet är att marknadsföra Sverige till målgrupper utomlands. LÄS MER

  2. 2. Profilering av Södertörns Högskola : Studenternas inställning till lärosätets marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Isabel Leiva; Isabella Ashtar Dawd; [2008]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; Marknadsföring; Profilering; Identitet; Lärosäte; Mångkultur; Mångvetenskap; Södertörns högskola; Image; Profil;

    Sammanfattning : Either if you are a company or a state owned organization, in our case Sodertorn University collage, it is very highly demanded and needed that there is a well-defined definition of the area you perform in. It is also highly recommended that you have an accurate and informal profile of the type of company you are and that you have an effective communication to your surroundings, so that they can perceive it the way the company wishes mediate the message. LÄS MER