Sökning: "sökmotor Google företag"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden sökmotor Google företag.

  1. 1. Bristen av strategier för sociala medier : Hur detaljhandelsföretag anpassar sitt arbete med sociala medier till den tekniska utvecklingen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Eriksson; Louise Franzén; Amanda Ivarsson; [2018]
    Nyckelord :social media; the work with social media; strategy; marketing; technological development; fashion retail; sociala medier; arbetet med sociala medier; strategi; marknadsföring; teknikens utveckling; textila detaljhandelsföretag;

    Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av människors liv och har blivit en framgångsrik kanal för detaljhandelsföretag. Utvecklingen av sociala medier går ständigt framåt och har blivit en kanal för att sprida och inspirera kunder, skapa diskussioner och dela innehåll mellan deltagare. LÄS MER

  2. 2. Samtyckets chimär

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Simon Elfstadius; [2018]
    Nyckelord :dataskyddsförordningen; GDPR; dataskydd; samtycke; sociala medier; sökmotor; Google; Facebook;

    Sammanfattning : Den 25 maj 2018 blev våra inboxar fyllda av nervösa företag som ägnade sig åt att försöka säkerställa att vi var tillräckligt informerade för att de skulle få fortsätta behandla våra personuppgifter. Det rörde sig naturligtvis om den nya dataskyddsförordningens ikraftträdande. LÄS MER

  3. 3. Optimering av budgivning i Google AdWords

    M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Fernando Soto Trujillo; Mattias Grehnik; [2017]
    Nyckelord :Google AdWords; ads; optimization; JavaScript; profitability; Google AdWords; annonser; optimering; JavaScript; lönsamhet;

    Sammanfattning : Google tillhandahåller en tjänst för företag att köpa annonsplatser på Googles sökmotor vid namn AdWords. Företaget Docklin Digital skapar annonser och köper annonsplatser åt företagets kunder genom AdWords. I Google AdWords är det möjligt att ge bud som kommer påverka vilken annonsplats som en annons kommer att få. LÄS MER

  4. 4. Don't be evil : En studie av Googles varumärkesstrategi och användaruppfattningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Catherine Hallberg; Sara Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Google; brand strategy; attitudes study; brand equity; brand identity; top-ofmind- brand; monopolization; search bias.; Google; varumärkesstrategi; attitydsundersökning; varumärkesvärde; varumärkesidentitet; top-of-mind-brand; monopolisering; search bias.;

    Sammanfattning : Företaget Google är i dag ett av världens mest kända varumärke och deras sökmotor står för 70 % av internetsökningarna i USA och 90 % i Europa. De har lyckats få en dominans på sökmotorsmarknaden framför sina konkurrenter som Yahoo, Ask och Bing. LÄS MER

  5. 5. Conflicts between Fundamental Rights in Europe - A study of the CJEU and the ECtHR approach to conflicts between fundamental rights in the light of Google Spain

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Mikaela Carlberg; [2015]
    Nyckelord :balancing fundamental rights.; ECtHR; the right to be forgotten; CJEU; data protection; Conflicts between fundamental rights; EU Law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Sammanfattning Grundläggande mänskliga rättigheter är ett växande rättsområde, vilket illustreras av den ökande andelen mål med grund i mänskliga rättigheter vid Europeiska domstolar. Denna utveckling, i kombination med att rättighetskatalogen utvidgas och att de befintliga rättigheterna får en mer extensiv tolkning innebär oundvikligen att även mål där två mänskliga rättigheter ställs emot varandra ökar. LÄS MER