Sökning: "sökmotoroptimering"

Visar resultat 21 - 25 av 55 uppsatser innehållade ordet sökmotoroptimering.

  1. 21. Företagsbloggen som det upprätthållande kommunikationsverktyget : En kvalitativ studie om företagsbloggar som kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emir Zahirovic; Ines Imamovic; [2017]
    Nyckelord :Corporate blog; Communication tool; Two-way communication; Relationship marketing; Brand building; Search engine optimization; Differentiation; Public relations; Service industry; Business-to-business; Företagsblogg; Kommunikationsverktyg; Tvåvägskommunikation; Relationsmarknadsföring; Varumärkesbyggande; Sökmotoroptimering; Differentiering; Public relations; Tjänstebranschen; Business-to-business;

    Sammanfattning : Trovärdigheten för traditionella medier har minskat vilket har lett till att det blivit svårare att kommunicera med kunder och lett till en ökad konkurrens bland företag. I takt med utvecklingen av internet och Web 2.0 blev digitala dagböcker populära som kommunikationsverktyg för företag. LÄS MER

  2. 22. Blogga på rätt sätt! SEOs betydelse för företagsbloggen

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :My Koskinen; [2017]
    Nyckelord :Sökmotoroptimering; SEO; Företagsblogg; Nyckelord; marknadsfördelar;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnet sökmotoroptimering av företagsbloggar, med fokus på SEO–strategin nyckelord. Syftet med studien är att visa på korrelationen mellan strategier försökmotoroptimering och Google ranking för att på så vis få djupare kunskap om hur tekniskmedvetenhet kan leda till marknadsfördelar. LÄS MER

  3. 23. En studie om användbarhet och sökmotoroptimering : utvärdering av ett gränssnitt på en webbplats

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Cleopatra Forsman Goga; Rebecca A. Mikaelsdotter; [2017]
    Nyckelord :Användbarhet; informationsarkitektur; webbplats; sökmotoroptimering; användarupplevelse; Google; responsiv webbdesign; Södra;

    Sammanfattning : We live in the fourth generation (4G) of wireless and mobile communications, and for the next generation (5G) we can expect greater flexibility and increased network speed. This will likely contribute to an increased demand for functioning mobile web applications, and it is therefore beneficial for companies to comply with society's technological development. LÄS MER

  4. 24. Den bästa utsikten kommer från att klättra högt En studie om hur sökmotoroptimering kan gynnas av kunskap kring användarbeteende

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Sophie Gimströmer; Ulrika Lindström; Gabriella Thorén; [2016-12-09]
    Nyckelord :Sökmotoroptimering; sökmotor; organiska resultat; användarbeteende; nyckelord;

    Sammanfattning : Sökmotoroptimering är ett sätt att öka en webbsidas chans att positionera sig högt i en sökmotors resultatsida, eftersom det är där användare riktar sin uppmärksamhet. Metoden är menad att öka antalet slutkunder. LÄS MER

  5. 25. Sökmotoroptimering - en studie i att förbättra besökarantalet på svt.se/recept

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Linn Johansson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report is about how to improve Search Engine Optimization (SEO) on svt.se/recept. The report includes a competitive analysis, a keyword analysis and a survey.   The competitive analysis was conducted by looking at five of the biggest competitors and assessing how they preform based on the most important parts of SEO. LÄS MER