Sökning: "sökoptimering"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet sökoptimering.
1. Digital personaliserad marknadsföring : En kvalitativ studie om algoritmers påverkan
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Studien syfte har varit att skapa djupare förståelse om vilka kunskaper Svenska företag har om algoritmens påverkan på digital personaliserad marknadsföring, samt hur företag kan nyttja algoritmerna för att förbättra sin digitala personaliserade marknadsföring. För undersöka detta har tre forskningsfrågor formulerats; “Vilka kunskaper om algoritmernas påverkan på den digitala personaliserade marknadsföringen är viktiga för företag?”, “Hur kan företag använda algoritmer på sociala plattformar för att utveckla sin digitala personaliserade marknadsföring?” samt “Hur kan företag hantera nackdelarna med algoritmer på sociala plattformar?”. LÄS MER
2. Webdesign och SEO i praktiken : Utvecklande av webbplats och optimering för sökmotorer åt ett företag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : This report describes my work with a website for a company that helps other companies book conferences. Creating this website, I have worked from a Mobile First perspective to create an interface. The interface was then tested on potential users. I then used guidelines from Googles own documentation on search engine optimization. LÄS MER
3. Att göra det osynliga synligt : sökmotoroptimering (SEO) av en webbsajt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : A webpage can be perfectly usable but if users are unable to find the webpage it will remain unused. Nine out of ten Swedes use a search engine and the most popular one is Google, amongst other search engines. LÄS MER
4. Digital marknadsföring : framväxten av nya verktyg för marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte Syftet med arbetet är att söka förståelse för utvecklingen från traditionell till digital marknadsföring samt att analysera hur företag praktiskt arbetar med detta. Studien använder en kvalitativ metod och data har inhämtats från både primära och sekundära källor. LÄS MER
5. Hotells internetnärvaro : En jämförande studie mellan Karlstads kedjehotell och oberoende hotells exponering på Internet.
L3-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : In today’s society Internet is evolving the tourism industry and it’s the pioneers that use this marketing channel to further their brands that’s that reap the benefits of early adoption. In this essay we research how well two kinds of ownership structures, private ownership and chain ownership, in the hotel market match up against each other in Internet presence and the steps they have taken to encourage guests too book via their websites. LÄS MER