Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. En omnikanal i harmoni : En studie om hur omniverksamheter proaktivt motarbetar kanalkonflikter
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Operations ManagementSammanfattning : Företag inom detaljhandeln behöver ständigt utvecklas för att bemöta kunders behov. I samband med digitaliseringen har omniverksamheter utvecklats, där främst e-handel och butiker integreras för att erbjuda kunder en sömlös shoppingupplevelse. Med omnikanalens tidigare utforskade fördelar, kommer även nackdelar som kanalkonflikter. LÄS MER
2. Organisationens resa mot omnikanalstrategi : En studie om implementering av omnikanal och de utmaningar det kan innebära
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har bidragit till nya kommunikationsvägar och förbättrade produkter och tjänster. Möjligheterna som kommer med digitaliseringen leder till ökade krav på en sömlös shoppingupplevelse. LÄS MER
3. Konsumenters krav på ökad tillgänglighet : En kvalitativ studie av småhandlares attityder mot ett omnichannel-koncept
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Title: “Consumers demand for increased availability” Authors: Isabelle Sundquist & Olivia Fritiofsson Level: Bachelor's thesis Program: Enterprising and Business DevelopmentExaminer: Frederic Bill Background: Today the physical retailing is challenged as a result of digitalization and sales through different channels. Customers become increasingly demanding and seek a seamless experience and opportunity to shop whenever and wherever they want. LÄS MER
4. Integration mellan försäljningskanaler : En fråga om kommunikation, ledarskap och målsättning
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund E-handeln utgör idag en allt större del av den totala detaljhandeln och kunder ställer högre krav på en sömlös shoppingupplevelse. Detta kräver en viss integration mellan försäljningskanaler vilket kan mätas i begreppen multi-, cross- och omni-kanal. LÄS MER
5. Omni - Integrera mera!
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilken betydelse omnikanalstrategi har för företag inom detaljhandeln. Forskningsfrågor: - Hur arbetar företag med omnihandel för att möta kundernas förväntningar? - Vilka utmaningar och effekter finns det med omnikanalstrategi? Metod: Denna uppsats baseras på en kvalitativ forskningsmetod då vi ansåg att det krävdes för att få ut essensen av omnikanal och gå in på djupet i begreppet. LÄS MER