Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. En omnikanal i harmoni : En studie om hur omniverksamheter proaktivt motarbetar kanalkonflikter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Operations Management

    Författare :Sandra Hossaini; Maria Grewdahl; [2020]
    Nyckelord :Omnikanal; omni; kanalkonflikter; ekonomistyrning; operations management; företagsekonomi; detaljhandel; e-handel;

    Sammanfattning : Företag inom detaljhandeln behöver ständigt utvecklas för att bemöta kunders behov. I samband med digitaliseringen har omniverksamheter utvecklats, där främst e-handel och butiker integreras för att erbjuda kunder en sömlös shoppingupplevelse. Med omnikanalens tidigare utforskade fördelar, kommer även nackdelar som kanalkonflikter. LÄS MER

  2. 2. Organisationens resa mot omnikanalstrategi : En studie om implementering av omnikanal och de utmaningar det kan innebära

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hanna Oskarsson; Selma Topalovic; [2019]
    Nyckelord :channels; omnichannel; organisation; integration; kanaler; omnikanal; organisation; integration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har bidragit till nya kommunikationsvägar och förbättrade produkter och tjänster. Möjligheterna som kommer med digitaliseringen leder till ökade krav på en sömlös shoppingupplevelse. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters krav på ökad tillgänglighet : En kvalitativ studie av småhandlares attityder mot ett omnichannel-koncept

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Isabelle Sundquist; Olivia Fritiofsson; [2018]
    Nyckelord :omnikanal; detaljhandel; fysisk handel; lojalitet; kundvärde; integrerade försäljningskanaler; sömlös shoppingupplevelse;

    Sammanfattning : Title: “Consumers demand for increased availability” Authors: Isabelle Sundquist & Olivia Fritiofsson Level: Bachelor's thesis Program: Enterprising and Business DevelopmentExaminer: Frederic Bill Background: Today the physical retailing is challenged as a result of digitalization and sales through different channels. Customers become increasingly demanding and seek a seamless experience and opportunity to shop whenever and wherever they want. LÄS MER

  4. 4. Integration mellan försäljningskanaler : En fråga om kommunikation, ledarskap och målsättning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ebba Elman; Elina Ulvsbäck; [2018]
    Nyckelord :Integration; channels; e-commerce; physical store; multichannel; crosschannel; omnichannel; communication; leadership; goalsetting; Integration; försäljningskanaler; nätbutik; fysisk butik; multi-kanal; cross-kanal; omni-kanal; kommunikation; ledarskap; målsättning;

    Sammanfattning : Bakgrund E-handeln utgör idag en allt större del av den totala detaljhandeln och kunder ställer högre krav på en sömlös shoppingupplevelse. Detta kräver en viss integration mellan försäljningskanaler vilket kan mätas i begreppen multi-, cross- och omni-kanal. LÄS MER

  5. 5. Omni - Integrera mera!

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Fager; Josefin Lönngren; Sofie Svensson; [2017]
    Nyckelord :Omnichannel; seamless shoppingexperience; integrated sale channels; omnichannelretail; Omnikanal; sömlös shoppingupplevelse; integrerade försäljningskanaler; omnihandel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilken betydelse omnikanalstrategi har för företag inom detaljhandeln. Forskningsfrågor: - Hur arbetar företag med omnihandel för att möta kundernas förväntningar? - Vilka utmaningar och effekter finns det med omnikanalstrategi? Metod: Denna uppsats baseras på en kvalitativ forskningsmetod då vi ansåg att det krävdes för att få ut essensen av omnikanal och gå in på djupet i begreppet. LÄS MER