Sökning: "sCRM"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet sCRM.
1. TikTok, en förutsättning för dagens marknadskommunikation. : En studie om hur företag använder nya sociala medieplattformar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sociala mediemiljön är ständigt i förändring och det lanseras kontinuerligt nya plattformar som användare etablerar sig på. Syftet med studien var att undersöka hur företag använder nya sociala medieplattformar som marknadskommunikationskanaler, samt om företagens tidigare erfarenheter inom sociala mediemarknadsföring underlättar utformningen av marknadsföringsstrategier på nya plattformar. LÄS MER
2. Assessing Supply Chain Resilience to Mitigate Supply Chain Risks : A case study of the inbound logistics @ Volvo CE
Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutvecklingSammanfattning : In recent years, the frequency of disruptive events in supply chains has increased. This is partly due to the fact that supply chains are more globalized and more complex, with deeper tiering among suppliers. This makes the supply chain more vulnerable to risks. LÄS MER
3. Developing Guidelines for Proactive Supply Chain Risk Management - A Case Study at IKEA Category Food Logistic Services
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : The number of supply chain disruptions has increased over the last couple of years. The Covid-19 Pandemic, blockage of the Suez Canal and Russian invasion of Ukraine are some well-known examples of disruptions. LÄS MER
4. Cyber Supply Chain Security and the Swedish Security Protected Procurement with Security Protective Agreement
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Digitalisation and globalisation are increasing the number of integrated and interconnected information technology (IT) systems worldwide. Consequently, these relationships and dependencies develop technological relationships through their services. LÄS MER
5. Digitaliseringens påverkan på kundretention i dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Denna studie har undersökt hur digitaliseringen påverkar kundretention i dagligvaruhandeln vilket är ett intressant och aktuellt ämne. I dagens samhälle där det råder mycket osäkerhet kring världsekonomin vilket markant påverkar konsumenters privatekonomi och livsmedelsindustrin, har det varit intressant att undersöka konsumenters köpbeteende och reaktioner till ekonomikrisen. LÄS MER