Sökning: "säljare"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet säljare.
1. Förbesiktningar och försäkringar för dolda fel - till nytta för vem?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Förbesiktningar med försäkringar för dolda fel är frekvent förekommande tilläggstjänster idag i samband med fastighetsöverlåtelser. Det allmänna antagandet har ofta förefallit vara att sådana tilläggsavtal ska betrygga avtalsparterna med hänseende till jordabalkens dispositiva och stundtals grumliga felregler som kan ge fog för skilda tolkningar i samband med felansvarsbedömningar. LÄS MER
2. Utmaningar vid CRM-implementering : En tvärvetenskaplig fallstudie om implementering av CRM-system hos en tidningskoncern
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This study is about Customer Relationship Management (CRM) and implementation of CRM systems. The study aims to identify and investigate which challenges are experienced during CRM implementation at a newspaper group and how those challenges have been handled. LÄS MER
3. Köp av sexuella handlingar på nätet : Laglig porrkonsumtion eller sexköp enligt 6 kap. 11 § BrB?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Under de drygt 20 år som passerat sedan sexköpslagen infördes i Sverige har både samhället och sexualbrottslagstiftningen genomgått stora förändringar. Det gamla begreppet sexuellt umgänge har ersatts med det vidare begreppet sexuell handling och internet möjliggör idag köp av s.k. LÄS MER
4. Ett nytt affärslandskap B2B? : En kvalitativ flerfallstudie om hur övergången till digitalt arbete på distans har en inverkan på säljarens nykundsbearbetning och förmåga att etablera kundrelationer
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Den industriella marknadsföringen kännetecknas av djupa kundrelationer, där affärer ofta karaktäriseras av långa säljprocesser som innefattar åtskilliga interaktioner med flertalet aktörer involverade. Denna försäljning har blivit allt mer relationsorienterad där kundens behov, värde och önskemål sätts i fokus. LÄS MER
5. Köpbeslut vid innovativa och komplexa produkter inom B2B: Hur arbetar säljare med att förstå kundens köpbeteende?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Företag har ett ökat intresse att förstå kundens köpbeteende inom business-to-business (B2B) och vilka faktorer som kan påverka köpbeslutsprocessen. Det ökade intresset beror på att kunders köpbeteende förändras över tid. LÄS MER