Sökning: "sajjadi"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet sajjadi.
1. Modellutveckling för granskning av ekonomisk tillväxtpotential
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystemSammanfattning : Att öka den ekonomiska tillväxten hos företag är ett komplext uppdrag att bli tilldelad. Många variabler och faktorer skall tas till hänsyn. Denna studie bygger på en fallstudie utav en analysmodell. Analysmodellen är avsedd att bedöma företags tillväxtpotential. LÄS MER
2. "God tanke, men inte så genomtänkt" - En fallstudie av förstelärarreformen i Lunds kommun
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Det svenska skolväsendet har den senaste tiden genomgått många reformer och förändringar med syfte att stärka elevers måluppfyllelse och på så sätt skapa grunden för ett välmående samhälle. En av de senaste reformerna är förstelärarreformen som trädde i kraft 2013. LÄS MER
3. Implementeringen av ett omöjligt uppdrag? - En fallstudie om de organisatoriska förutsättningarna att handlägga ansökningar om lärarlegitimation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Due to a decision made by the Swedish parliament in 2010 all teachers would become required to have a teacher´s license to be qualified to; educate students, grade them and get a permanent employment. The politician’s wanted the license system to be fully incorporated in the Swedish school system by 1th of June 2012. LÄS MER
4. Communicating Co-Created Products: New Is Not Always Better
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Co-creating products with customers is a growing trend, especially among businesses within consumer goods. Social networking sites have shown to be commonly used in this process. What is uncertain is whether this media choice is the best option for the final communication phase of these products. LÄS MER
5. Uppförsäljning - en väg till ökade snittköp
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The Swedish consumer electronic industry has recently experienced an increasingly intensive price war. The price war has forced some operators in the business to declare bankruptcy, as the only way to compete has been by driving down prices. A challenge that retail chains in the consumer electronics industry is facing is to increase their margins. LÄS MER