Sökning: "saknad av konkurrens på marknaden"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden saknad av konkurrens på marknaden.
1. Vilka känslor väcks när ett varumärke väljer att byta ut eller designa om etablerade varumärkeselement? : Vilka konsekvenser följer en redesign av ett varumärke när varumärket saknar konkurrens på marknaden?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Ett varumärkes varumärkeselement kan ses som byggstenar för varumärke. När ett varumärke genomför en redesign av sina etablerade varumärkeselement väcks känslor hos konsumenten. Det är därför viktigt för ett varumärke som ska genomgå en redesign att vara medveten om hur förändringarna kan påverka konsumenten. LÄS MER
2. Påverkan av överprövningar vid offentlig upphandling : Belysa de konsekvenser som en överprövning frambringar ur ett samhälls- och projektperspektiv
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : I och med den nya globala ekonomin blir det allt mer vanligt med en ökad konkurrens. Inte enbart från den inhemska marknaden utan även via en global marknad som öppnats genom ett samarbete mellan nationer i Europa. LÄS MER
3. Modeller för omvärldsanalys i trädgårdsnäringen
L3-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Detta arbete syftar till att genom kvalitativa undersökningar klarlägga hur aktörer inom den svenska och holländska trädgårdsnäringen samlar in, analyserar och använder information om omvärlden för bevakning och strategiska beslut. Rapporten syftar också till att beskriva den svenska trädgårdsnäringens struktur och dess koppling till den holländska marknaden. LÄS MER