Sökning: "sales management control systems"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden sales management control systems.

  1. 1. Affärssystemets roll i beslutsfattandet inom SMF : En kvalitativ studie om affärssystemets påverkan på beslutsfattande inom små- och medelstora företag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Michel Shafi; Sunita Walizai; Rudy Younan; [2022]
    Nyckelord :Enterprise Resource Planning Systems; ERP; ERP system; Information quality; Information overload; Information saturation; Management control; Decision making; Decision basis; IT system; Decision support; Information system; SME; Small and medium sized enterprises; Decision process.; Affärssystem; Informationskvalitet; Informationsöverbelastning; informationsmättnad; Ekonomistyrning; Beslutsfattande; Beslutsunderlag; IT system; Beslutsstöd; Informationssystem; SMF; Små-och medelstora företag; Beslutsprocess.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Lättillgänglig och reliabel information blir betydande för effektivt beslutsfattande. Således identifieras förbättringen av beslutsfattande som den drivande orsaken till att företag införskaffar affärssystem som avser att skapa underlag, utföra analyser samt ta fram relevant data. LÄS MER

  2. 2. Improving capacity planning in outsourced manufacturing through sales and operations planning: A case study at Axis Communications

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Lukas Andersson; Mikael Janslätt Axelsson; [2022]
    Nyckelord :Capacity planning; Strategic capacity planning; Manufacturing; Outsourcing; Sales and operations planning; S OP; Electronic manufacturing services; EMS; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master’s thesis explores how capacity planning in outsourced manufacturing can be improved through sales and operations planning (S&OP). The master’s thesis was done in collaboration with Axis Communications AB, where the capacity planning and S&OP processes were analyzed. LÄS MER

  3. 3. CRM och organisatorisk kontroll : En kvalitativ studie om hur organisatorisk kontroll påverkas av CRM-system

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rikard Kloth; Thomas Norén; [2022]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; organizational control; property management; Customer Relationship Management CRM ; organisatorisk kontroll; fastighetsförvaltning;

    Sammanfattning : En framgångsrik CRM-strategi inkluderar ofta omfattande förändringar och kräver där­för mycket engagemang och planering. CRM-system kan påverka organisationers former och mekanismer för kontroll där kontrollen exempelvis kan utgöras av verbala direktiv direkt från en överordnad till en underordnad, nedskrivna regler eller genom ett upplevt grupptryck. LÄS MER

  4. 4. How to Control Internal and External Salesforces

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Johanna Nyman; Sofia Westerlind; [2021]
    Nyckelord :Salesforce; Sales outsourcing; Organizational identification; Motivation; Sales control systems;

    Sammanfattning : To outsource a company's sales division by contracting external parties to perform activities usually performed in-house is a common consideration today. Previous research has established both advantages and disadvantages with outsourcing. LÄS MER

  5. 5. Säljarbete på distans, hur fungerar det? : En kvalitativ tvärsnittsstudie om Covid-19 pandemins påverkan på säljkårer.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Johan Karlsson; Fredrik Meyer; [2021]
    Nyckelord :B2B; sales; sales process; sales management control systems; remote work; B2B; sälj; säljprocess; säljstyrning; distansarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den pandemi som drabbade världen under 2020 tvingade många organisationer att ställa om till arbete på distans. Denna typ av plötslig omställning skapar många olika utmaningar, två av dessa är hur en säljkår skall styras samt hur själva försäljningsarbetet behöver anpassas. LÄS MER