Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 344 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Brewing a Low-Alcohol Dark Wheat Beer: A Healthy Alternative with Potential on the Swedish Market

    Kandidat-uppsats, KTH/Kemiteknik

    Författare :Sofia Wedin; Rondk Weira Salim; Viktor Karlsen; [2023]
    Nyckelord :Öl; Ölbryggning; Veteöl; Lättöl; Bryggningsprocess;

    Sammanfattning : Mängden öl som köps i Sverige har ökat mellan åren 2016–2021. Både försäljningen av öl med en alkoholhalt över 3,5 procent (starköl), och öl under 3,5% (lätt- och folköl) ökade betydligt. LÄS MER

  2. 2. Performance evaluation of domestic solar power installations in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Felix Monthan; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In the past two decades the global electricity demand all over the world has increased by 82%, thisis a result of improved living standards, growing populations, electrification of vehicles and growing demand for digital devices. In Sweden, electricity generation from solar power is relatively small and equates to about 0. LÄS MER

  3. 3. Vävstolen - Tygupcyclingscenter

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Hugo Thoor; [2023]
    Nyckelord :Upcycling; Textile; Nynäshamn; Factory; Culture; Clothing; House of the people;

    Sammanfattning : Textilindustrin är en av de största förorenarna i världen, med en enorm miljöpåverkan från både produktion och avfallshantering. Tygrester är ett av de största avfallsproblemen inom textilindustrin, med miljontals ton av tyg som slängs varje år. LÄS MER

  4. 4. Beyond the Target Market : Investigating the Impact of Brand Activism on Brand Authenticity and Attitude in Non-Targeted Markets

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Tomke D'Souza; [2023]
    Nyckelord :Brand Activism; Brand Authenticity; Brand Attitude; Hyperconnectivity; Non-Target Markets;

    Sammanfattning : Nowadays, people around the world are connected through social networks. This hyperconnectivity implies that companies need to think about the perceptions and opinions of consumers who were not directly targeted by a campaign. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Bodin; Hanna Larsson; Josefine Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Marketing communication; sustainability communication; influencer marketing; sustainability; Marknadskommunikation; hållbarhetskommunikation; influencer marketing; hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER