Sökning: "sales promotion"

Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser innehållade orden sales promotion.

  1. 1. Storvreta IBK:s arbete med marknadsföringsmixen : En kvalitativ undersökning om hur Storvreta IBK arbetar med marknadsföringsmixen för att skapa ett attraktivt evenemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Klara Wennerholm; [2023]
    Nyckelord :marketing mix; sports; sports club; floorball; Storvreta IBK; marknadsföringsmixen; sport; idrottsklubb; innebandy; Storvreta IBK;

    Sammanfattning : Innebandyklubben Storvreta IBK leder publikligan i Svenska Superligan och har länge haft höga publiksiffror. Detta bevisar att Storvreta IBK har ett attraktivt evenemang att erbjuda och andra klubbar har tagit inspiration från dem kring upplägg och liknande. LÄS MER

  2. 2. The Myth of Incentive-Based Sales Strategies: an Empirical Analysis Contradicting Prevailing Theories using Data Mining and Hypothesis Testing Techniques

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Yidan (Nickia) Liang; [2023]
    Nyckelord :Reward Program; Reward Evaluation; Data Mining; RFM; Customer Segmentation; Clustering; K-Means; Hypothesis Testing; One-Sided T-Test; Marketing Effectiveness; Incentive-Based Sales Strategy; Sales Promotion;

    Sammanfattning : In recent decades, the use of incentive-based reward programs to foster customer loyalty and promote sales has become prevalent in various industries. While these strategies are widely accepted and implemented, there is a significant gap in empirical studies to ascertain their real-world effectiveness. LÄS MER

  3. 3. China Influencer E-commerce Livestreaming Marketing Strategy Research

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Yimeng Ma; [2023]
    Nyckelord :e-commerce; netnography; influencers; followers; and online community;

    Sammanfattning : The surge of mobile internet and electronic devices has revolutionized consumer interactions and information consumption. Livestreaming emerges as a prevalent advertising method in e-commerce, compensating for the static nature of traditional platforms by providing dynamic buying experiences. LÄS MER

  4. 4. Is Price Transparency the New Normal? A quantitative study on the impact of the "last lowest price" on shopping behavior

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ebba Cedergren; Hannah Linton; [2023]
    Nyckelord :Reference price; Fake sales; Consumer purchase behavior;

    Sammanfattning : In the last couple of years, scandals involving retailers using deceptive sales tactics have become increasingly prominent. By manipulating the price before a sale, retailers have been able to make their sales promotion seem more attractive to the shopper than it really is, causing shoppers to make purchasing decisions under false premises. LÄS MER

  5. 5. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Andrew Moro; Tania Duru; [2023]
    Nyckelord :Data collection; personal integrity; personal data; consumer trust; consumption behavior; personalisation; terms of use; Datainsamling; personlig integritet; personuppgifter; konsumentförtroende; konsumtionsbeteenden; personalisering; användarvillkor;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER