Sökning: "sales promotion"
Visar resultat 21 - 25 av 98 uppsatser innehållade orden sales promotion.
21. Hur arbetar tjänsteföretag med relationsmarknadsföring och sales promotion?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
22. Dynamics in the Swedish Grocery Retail Industry : The current landscape, challenges and levers in distribution for Swedish grocery retailers
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : There is a significant transformation taking place in today’s retail landscape with the increasing adoption of digital technologies in society. Customers are finding new purchasing habits and retailers are exploring different channels to serve customers in. LÄS MER
23. Black Friday: Kampen om kundens plånbok - en kvalitativ studie om Sveriges största kommersiella högtidsdag
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Black Friday has rapidly grown to be one of the most important sales days in Sweden, with a large sales volume and consumers eager to find the best deals. It is clear that this shopping day is popular among consumers, but companies' perception of it has yet to be identified in an academic context. LÄS MER
24. To Gift or not to Gift? : Reciprocity at a Durable Goods Retailer
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Due to intense competition, retail stores are today forced to come up with exciting new sales promotional ideas to remain a relevant choice for customers. Gift giving is a sales promotional tool which has previously demonstrated to increase customer satisfaction and spending - an ideal situation for any retailer. LÄS MER
25. Kampanjers effekter på köpprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problemformulering: Vilka effekter har kampanjer på de fem olika stegen i konsumenters köpprocess? Hur skiljer sig kampanjers effekter på de fem olika stegen i konsumenters köpprocess beroende på konsumenters ålder, kön, inkomst och grad av köpengagemang? Syfte: Syftet med studien är att beskriva vilka effekter kampanjer har på de fem olika stegen i konsumenters köpprocess. Vidare vill vi beskriva vilka effekter kampanjer har på de fem olika stegen i konsumenters köpprocess beroende på konsumenters kön, ålder, inkomst och köpengagemang då olika demografiska faktorer och grad av köpengagemang kan ha betydelse för vilka effekter kampanjer har. LÄS MER