Sökning: "sales promotion"

Visar resultat 21 - 25 av 98 uppsatser innehållade orden sales promotion.

  1. 21. Hur arbetar tjänsteföretag med relationsmarknadsföring och sales promotion?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Nelly Olsson; Cajsa Fernström; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 22. Dynamics in the Swedish Grocery Retail Industry : The current landscape, challenges and levers in distribution for Swedish grocery retailers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Erhan Kayhan; Leo Rönnbäck; [2019]
    Nyckelord :Grocery retail; E-grocery; E-commerce; Distribution channels; Distribution challenges; Omni-channel; Brick and mortar; Click and Collect; Home Delivery; Dagligvaruhandel; E-dagligvaruhandel; E-handel; Distributionskanaler; Distributionsutmaningar; Omni-channel; Fysiska butiker; Click and Collect; Hemleverans;

    Sammanfattning : There is a significant transformation taking place in today’s retail landscape with the increasing adoption of digital technologies in society. Customers are finding new purchasing habits and retailers are exploring different channels to serve customers in. LÄS MER

  3. 23. Black Friday: Kampen om kundens plånbok - en kvalitativ studie om Sveriges största kommersiella högtidsdag

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sara Jungeryd; Céline Abele; [2019]
    Nyckelord :Black Friday; Commercial Holiday; Price Promotion; Retailer Discount; Decision-making;

    Sammanfattning : Black Friday has rapidly grown to be one of the most important sales days in Sweden, with a large sales volume and consumers eager to find the best deals. It is clear that this shopping day is popular among consumers, but companies' perception of it has yet to be identified in an academic context. LÄS MER

  4. 24. To Gift or not to Gift? : Reciprocity at a Durable Goods Retailer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Cecilia Rånman; Axel Bendes; [2018]
    Nyckelord :Durable goods retailer; reciprocity; gratitude; obligation; customer satisfaction; impulsive buying; spending; gift giving; sales promotion; field experiment; consumer behavior.;

    Sammanfattning : Due to intense competition, retail stores are today forced to come up with exciting new sales promotional ideas to remain a relevant choice for customers. Gift giving is a sales promotional tool which has previously demonstrated to increase customer satisfaction and spending - an ideal situation for any retailer. LÄS MER

  5. 25. Kampanjers effekter på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Oskar Alvarsson; Joacim Lindbäck; [2018]
    Nyckelord :Kampanjer; köpprocessen; demografiska faktorer; köpengagemang;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vilka effekter har kampanjer på de fem olika stegen i konsumenters köpprocess? Hur skiljer sig kampanjers effekter på de fem olika stegen i konsumenters köpprocess beroende på konsumenters ålder, kön, inkomst och grad av köpengagemang? Syfte: Syftet med studien är att beskriva vilka effekter kampanjer har på de fem olika stegen i konsumenters köpprocess. Vidare vill vi beskriva vilka effekter kampanjer har på de fem olika stegen i konsumenters köpprocess beroende på konsumenters kön, ålder, inkomst och köpengagemang då olika demografiska faktorer och grad av köpengagemang kan ha betydelse för vilka effekter kampanjer har. LÄS MER