Sökning: "salesmen"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade ordet salesmen.

  1. 1. Belöningssystem - moroten till motivation hos säljare? : En studie om belöningars koppling till motivation hos anställda i försäljningsverksamheter inom den privata tjänstesektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Ida Petersson; Karina Lozada; [2022]
    Nyckelord :motivation; reward system; non-monetary rewards; monetary rewards; performance-based pay; goal congruence; motivation; belöningssystem; icke-monetära belöningar; monetära belöningar; resultatbaserad lön; målkongruens;

    Sammanfattning : Verksamheter arbetar för att erhålla en hög målkongruens, att alla anställda ska sträva mot verksamhetens gemensamma mål. Försäljningsverksamheter använder sig av belöningssystem som styrmedel och dessa kan utformas på olika sätt beroende på verksamhetens mål och syfte. LÄS MER

  2. 2. Personlighetsegenskaper och dess koppling till utbrändhet : En studie om hur Big fives personlighetsegenskaper påverkar utbrändhetssyndrom hos fastighetsmäklare i Europa

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hampus Häggström; Cornelia Wiklund; [2022]
    Nyckelord :Big five; Maslach burnout inventory; burnout; real estate agent; salesmen; personality traits; Big five; Maslach burnout inventory; utbrändhet; fastighetsmäklare; säljare; personlighetsegenskaper;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: “Personlighetsegenskaper och dess koppling till utbrändhet” Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i företagsekonomi C Författare: Hampus Häggström och Cornelia Wiklund Handledare: Dr. Jonas Kågström och biträdande handledare Martin Ahlenius Datum: Juni 2022 Syfte: Syftet med denna undersökning är att kartlägga och analysera utbrändhet hos fastighetsmäklare genom Maslach burnout inventory utifrån Big fives personlighetsegenskaper. LÄS MER

  3. 3. Könsrelaterad marknadsföring inom bilförsäljning : En studie om hur kvinnor och män framställs på sociala medier inom bilförsäljningsbranschen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ida Rimark; Fanny Melin; [2022]
    Nyckelord :Gender-related marketing; car sales; marketing strategies; social media; Könsrelaterad marknadsföring; bilförsäljning; marknadsföringsstrategier; sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen har kommunikationen mellan företag och konsument ökat på sociala medier även inom bilbranschen. Runtom i världen använder bilförsäljare sociala medier som plattformar för marknadsföring av sina respektive verksamheter både som generalagent och återförsäljare. LÄS MER

  4. 4. Finner verkligen bilförsäljare arbetsmotivation genom att gå över lik? : En förklarande kollektiv fallstudie av kompensationssystemets påverkan på bilförsäljares arbetsmotivation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Alva Gustafsson; Lovisa Bogdanoff; [2021]
    Nyckelord :Kompensationssystem; arbetsmotivation; bilförsäljare; Maslows behovstrappa; Herzbergs tvåfaktorsteori; Self-determination theory;

    Sammanfattning : Ett företagsekonomiskt problem är att organisationer måste bibehålla och ökamedarbetarproduktiveten för att vara lönsamma och konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden.Organisationer kan med hjälp av kompensationssystem skapa förutsättningar för att kopplaorganisatoriska mål med medarbetares arbetsmotivation och produktivitet, vilket leder fram tillsyftet för denna studie, som är att förklara i vilken utsträckning kompensationssystem motiverarsäljare inom bilförsäljningsbranschen i Jönköping samt identifiera om ytterligare faktorer påarbetsplatsen kan påverka säljares arbetsmotivation. LÄS MER

  5. 5. Att sälja ekologiska produkter : motivation, identifikation och kunskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Möller; Amanda Nejadi; Isabella Thisell; [2019]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Motivation; Identification; Organic produce; Sustainability; Corporate Social Responsibility; Motivation; Identifikation; Ekologisk hållbarhet; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Den här studien visar resultatet av vår studie på hur att arbeta på företag som säljer ekologiska produkter påverkar anställdas motivation och identifiering med företaget. Vidare utreder den vilken roll kunskap om ekologisk hållbarhet spelar i relation till motivation och identifikation. LÄS MER