Sökning: "samarbeid"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade ordet samarbeid.

  1. 1. Helsepersonell sin erfaring med smittesporing av apekopper – en kvalitativ studie

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutioen för biomedicin

    Författare :Ina Simensen; [2023-12-22]
    Nyckelord :Smittskydd och vårdhygien; Apekopper; Smittesporing;

    Sammanfattning : Bakgrunn I mai 2022 ble det påvist flere tilfeller av virussykdommen apekopper utenfor endemiske områder i verden. Apekopper er endemisk i sentral- og vestafrikanske land. Det ble meldt om smittekjeder hovedsakelig blant menn som har sex med menn uten forutgående reise i endemiske områder. LÄS MER

  2. 2. Samarbeid mellom skole og hjem? : En studie av foreldres erfaringer av samarbeid med kommunale skoler i sosioøkonomisk utsatte områder i Landskrona

    Master-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Malin Aasgaard Keita; [2021]
    Nyckelord :collaboration parents school; social inequality; social class; social and cultural capital; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim for this study was to examine what expectations parents have on the collaboration with their children’s public school in socio-economically disadvantaged areas in Landskrona and how they experience this collaboration. The aim was also to examine if the collaboration gets influenced by their position in the social class system. LÄS MER

  3. 3. Med befintlig förmåga : En analys av Försvarsmaktens roll inom civil krisberedskap

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Victor Strömgren Lasell; [2017]
    Nyckelord :emergency preparedness; Swedish Armed Forces; Civil-military cooperation; role theory; organization theory; role expectation; Sweden; hätätilavalmiutta; Ruotsin puolustusvoimat; rooli teoriassa organisaation teoria; julkisen hallinnon; siviili- ja sotilasviranomaisten yhteistyöhön; rooliodotukset; beredskab; væbnede styrker; rolle teori; organisationsteori; offentlig administration; civilt-militært samarbejde; rolle forventninger; krisberedskap; Försvarsmakten; rollteori; organisationsteori; offentlig förvaltning; civil-militär samverkan; rollförväntan; beredskap; Forsvaret; rolleteori; organisasjonsteori; offentlig administrasjon; sivilt-militært samarbeid; rolleforventninger;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen avser undersöka hur Försvarsmaktens roll inom den civila krisberedskapen uppfattas av de civila aktörerna som ingår i krisberedskapsorganisationen (kommuner, landsting, bevakningsansvariga myndigheter, samt länsstyrelser) samt vilken formell roll Försvarsmakten ska spela, utifrån hur myndigheten styrts politiskt genom undersökning av Försvarsbeslutet 2015 samt efterföljande regleringsbrev och direktiv, under perioden 2015 - 2017. Uppsatsen avser endast undersöka Försvarsmaktens stöd till civila (icke-beväpnade) insatser, och således är ex. LÄS MER

  4. 4. Læringsstrategier og lesekompetanse. En aksjonsforskningsstudie om bruk av læringsstrategier for å øke lesekompetansen hos elever i grunnskolen

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Therese Mari Sørensen; [2016-11-11]
    Nyckelord :aksjonsforskning; lesekompetanse; læringsstrategier; kollegasamarbeid;

    Sammanfattning : Syfte: Studien har som formål å undersøke om hvordan kontinuerlig arbeid med læringsstrategier kan styrke elevenes lesekompetanse i grunnskolen. Jeg har hatt tre forskningsspørsmål for å belyse dette. LÄS MER

  5. 5. «Når skal vi møtes igjen?» En aksjonsforskningsstudie om læreres læring i arbeidet med elevenes grunnleggende ferdigheter i lesing og skriving.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Anne Heidi Thomassen; [2016-11-11]
    Nyckelord :aksjonsforskning; læreres læring; lærerfellesskap; lærende møter; refleksjon;

    Sammanfattning : Syfte: Formålet med studien har på den ene siden vært å finne ut hvordan lærere lærer i et lærerfellesskap gjennom å bevisstgjøre lærere deres læreprosesser. På den andre siden har formålet vært å undersøke hvilke forutsetninger som må være tilstede for at ei lærergruppe kan samarbeide om å utvikle elevenes grunnleggende ferdigheter i lesing og skriving. LÄS MER