Sökning: "samarbete fritids skola"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden samarbete fritids skola.
1. Synen på samverkan mellan fritidslärare och klasslärare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Utifrån våra arbetslivserfarenheter inom skola samt den verksamhetsförlagda utbildningen vi har haft på fritids, har vi sett att samverkan ser väldigt olika ut och kan skilja sig beroende på vilken skola man jobbar på. Vi anser också att riktlinjerna för hur samverkan bör fungera är varierande, mot bakgrund av detta är syftet med vårt examensarbete att undersöka hur klasslärare och fritidslärare ser på samverkan. LÄS MER
2. Elevers upplevelser av elevinflytande och delaktighet i fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Vi ser en brist i upplevelser av elevinflytande och delaktighet i fritidsverksamheten ur elevers synvinkel. Vi upplever även att det finns en möjlig brist i samarbete mellan fritidspersonal och elever. Relevant forskning påpekar även att det saknas forskning kring elevers upplevelse av deras inflytande och delaktighet i fritids. LÄS MER
3. Hur ror vi för att komma dit? : Fritidspedagogers uppfattningar om samarbeteoch organiserande av fritidshemmets verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Hur kan man förklara och förstå samarbete och varför samarbete kan vara mödan värd? Syftet medstudien har varit att undersöka vilka uppfattningar fritidspedagogerna på en skola uttrycker om attsamarbeta och att organisera och utveckla fritidshemmets verksamhet. Samarbete som begrepp kanförklaras i termer av kollektivt eller kollegialt lärande; det vill säga om medarbetarna lär av varandragenom att utbyta erfarenheter och tankar, i en öppen och fri dialog, vilket kan öka förutsättningarnaför en kollektiv kompetens (Granberg och Ohlsson, 2005). LÄS MER
4. Samverkan mellan fritidshemmet och skolan : En studie om hur fritidspersonal upplever att samverkan mellan fritidshemmet och skolan ser ut
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Syftet med ubdersökningen är att ta reda på hur mycket och på vilket sätt fritidspersonalen samverkar med lärarna. I uppsatsen kommer samarbetet mellan skola och fritids belysas. Det kommer undersökas om och vad som fungerar bra men även ta upp problematiken som finns kring samverkan. . LÄS MER
5. Samarbetets möjligheter och svårigheter. Fritidspedagogers, specialpedagogers och rektorers syn på samarbetet kring elever i behov av stöd på fritidshemmet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att studera vilka uppfattningar fritidspedagoger, specialpedagoger och rektorer har kring arbetet med elever i behov av stöd på fritidshemmet. Det finns inte mycket forskning inom det här området, vilket visar att forskningsfältet gällande arbete med barn i behov av stöd på fritidshem är ett eftersatt forskningsområde. LÄS MER