Sökning: "samarbete med kund"

Visar resultat 1 - 5 av 161 uppsatser innehållade orden samarbete med kund.

  1. 1. A Predictive Analysis of Customer Churn

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Olivia Eskils; Anna Backman; [2023]
    Nyckelord :Churn prediction; CRM; optimization; applied mathematics; machine learning; gradient boosting; random forest; logistic regression; insurance industry; Kundbortfall; CRM; optimering; tillämpad matematik; maskininlärning; gradient boosting; random forest; logistisk regression; försäkringsbranschen;

    Sammanfattning : Churn refers to the discontinuation of a contract; consequently, customer churn occurs when existing customers stop being customers. Predicting customer churn is a challenging task in customer retention, but with the advancements made in the field of artificial intelligence and machine learning, the feasibility to predict customer churn has increased. LÄS MER

  2. 2. Flödeseffektivisering med hjälp av Lean inom legotillverkande verksamhet i CNC-miljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Leonard Marlesson; [2023]
    Nyckelord :Lean; SMED; fishbone diagram; Flow efficiency; Lean; SMED; Fiskbensdiagram; Flödeseffektivisering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete grundar sig på Lean-filosofin och genomförs i samarbete med ett legotillverkande företag vid namn Gloab Konsult AB, som specialiserar sig i CNC-svarvning och precisionsslipning. För att mer i detalj kunna studera olika verktyg och metoder ifrån Leanfilosofin, är syftet med detta arbete att effektivisera en av Gloabs artiklar som går igenom hela deras produktion, från råvarulager till längdsvarv och robotstyrd-precisionsslipmaskin för att slutligen packas ner för leverans till kund, en M2-500. LÄS MER

  3. 3. A comparative study on anapproach to print Industrial Toolsvia Additive Manufacturing for Volume Production from Technical, Economic, and Environmental aspects

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Purav Mukesh Thaker; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The thesis explores a path to use Additive Manufacturing as an approach for volume production of Industrial Technique Business Area Tools, addressing the challenges of manufacturing complexity, low volume demand, and quality control for both Atlas Copco Industrial Technique industrial tools (Tool 1 & Tool 2). This study is done in cooperation with Atlas Copco Industrial Technique, comparing the technological, economic, and environmental performance of AM versus the current manufacturing approach from a round bar. LÄS MER

  4. 4. IT-projekt misslyckande och dess kritiska faktorer : En fallstudie om varför ett IT-projekt har misslyckats

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jean-Bonheur Luhandu Kabeya; [2023]
    Nyckelord :IT-projekt; misslyckat IT-projekt; projektledning; projektledare; projektplanering; kravhantering; kund; test; leverantör; införande och avslut; ledningsstöd; projektstrategi; användare; projektteam; samarbete och kommunikation; organisationskultur; förändringsmotstånd; projektomfattning; projektkomplexitet; teknologi och verktyg; agila principer; IS-system; IT-system; vision och mål; IT och affärsstrategi;

    Sammanfattning : Sammanfattning I dagens tekniska samhälle är IS/IT-system en förutsättning för effektiv verksamhetsdrift och för att uppnå affärs- och konkurrensfördelar. Detta har resulterat i att genomförandet av IS/IT-projekt är vanligt förekommande inom många branscher. Tyvärr visar statistiken att en stor andel av IT-projekt misslyckas. LÄS MER

  5. 5. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Robert Bunea; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER