Sökning: "samarbete mellan arbetslag i förskolan"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden samarbete mellan arbetslag i förskolan.

  1. 1. Planeringstid i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares och rektorers uppfattning om planeringstidens betydelse för utbildningens kvalitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Lovisa Hedin; Wilma Stenman; [2022]
    Nyckelord :förskola; förskollärare; planeringstid; rektor;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om planeringstid i förskolan med fokus på förskollärare och rektorers uppfattningar. Syftet med studien är att undersöka förskollärare och rektorers upplevelser av planeringstidens betydelse för kvaliteten på förskolans utbildning. LÄS MER

  2. 2. Vårdnadshavares rätt till information i förskolan : En enkätstudie kring vårdnadshavares känsal av information i förskolan om arbetssätt och aktiviteter.

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Tina Ronnerfors-Hök; [2019]
    Nyckelord :delaktighet; förskola; föräldrar; inflytande; förskollärare; samarbete; samverkan; vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Denna studie har sitt ursprung i Läroplanen för förskolan och dess uttalade krav på att arbetslag i förskolan ska ta ansvar för att utveckla en tillitsfull relation mellan förskola och hemmet. Syftet med undersökningen är att ta reda på och kartlägga vårdnadshavarnas delaktighet och inflytande i förskolans arbetssätt och aktiviteter för att uppnå delaktighet och inflytande hos vårdnadshavare. LÄS MER

  3. 3. "Man kan inte alltid trolla med knäna" Specialpedagogers uppdrag med att utveckla tillgängliga lärmiljöer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna Bergstrand; [2019]
    Nyckelord :Pedagogiska insatser; Förhållningssätt; Lärmiljö; Motivation; Observation;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Bergstrand, Anna (2019) ”Man kan inte alltid trolla med knäna”- Specialpedagogers uppdrag med att utveckla tillgängliga lärmiljöer. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90hp. LÄS MER

  4. 4. Att lyfta barns perspektiv och motverka kränkningar : ett arbetsmaterial som stöd för förbättrad kommunikation och ökat samarbete i arbetslagen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Rudenmo; Tina Wernersson; [2019]
    Nyckelord :arbetsmaterial; barns perspektiv; förskola; kollegialt lärande; kommunikation; kränkande behandling; personlig utveckling;

    Sammanfattning : Vi lever i ett samhälle där barnen ses som kompetenta medmänniskor som har egna rättigheter. Att barnen ska få inflytande och vara delaktiga i sin egen vardag är någonting som uttrycks i förskolans styrdokument. LÄS MER

  5. 5. Förskollärares uppfattningar av kollegialt lärande i förskolan.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Gabriella Johansson; Frida Molldén; [2018]
    Nyckelord :Kollegialt lärande; arbetslag; förskola; kommunikation;

    Sammanfattning : Inledning Kollegialt lärande är ett begrepp som används mer och mer i förskoleverksamheten, och som syftar till lärandet förskollärare emellan i arbetslaget. Syfte Studiens syfte är att undersöka hur förskollärare upplever och beskriver kollegialt lärande iförskolan. LÄS MER