Sökning: "samarbetsfaktorer"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet samarbetsfaktorer.

  1. 1. Increasing OrganizationalEfficiency in a Cross-Brand, Cross-Cultural Project : A Case Study of a Swedish-German R&DCollaboration

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Elly Pensjö; [2020]
    Nyckelord :Cross-culture; cross-brand; Swedish-German collaboration; organizational efficiency .; Tvärkulturellt samarbete; tysk-svenskt samarbete; organisatorisk effektivitet;

    Sammanfattning : It is increasingly common that organizations enter different forms of collaborations to extend their capabilities in order to reach mutual goals and remain competitive on a rapidly changing market. Due to a gap in literature on cross-cultural collaborations, the purpose of this study is to explore how to increase organizational efficiency in a cross-brand, cross-cultural project. LÄS MER

  2. 2. Konkurrensmedel inom Outdoorbranschen : En studie i hur man kan förbättra samarbetet mellan leverantörer och återförsäljare inom den svenska Outdoorbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Astrid Lans; Anders Sandberg; [2010]
    Nyckelord :Outdoor; Relations and Partnership.; Outdoor; Relationer och Samarbete.;

    Sammanfattning : Problem: Vilka samarbetsfaktorer är viktiga för små svenska Outdoorleverantörer för långsiktig överlevnad på en konkurrensutsatt marknad? Syfte: Att analysera och utvärdera olika samarbetsfaktorer mellan leverantörer och återförsäljare inom den svenska Outdoorbranschen. Teori: Involveringsteori, Transaktionsmarknadsföring, Relationsmarknadsföring, Nätverksteori, Organisationsmodellen, Den värdeskapande processen och Totalkommunikation. LÄS MER