Sökning: "samarbetsinlärning"
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade ordet samarbetsinlärning.
16. Lärares syn på elevers grupparbete som en del i skolutveckling
Kandidat-uppsats, Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att belysa på vilket eller vilka sätt lärare i gymnasieskolan förknippar elevers grupparbete med skolutveckling. Vilka pedagogiska tankar ligger bakom lärares användande av grupparbete som arbetsmetod, hur ser de på att träna elever i grupparbete och hur ser de på förhållandet mellan grupparbete och skolutveckling? Undersökningen är av kvalitativ karaktär där metoden för insamling av data består av enskilda intervjuer med sju gymnasielärare som arbetar på både yrkesinriktade och studieförberedande program. LÄS MER
17. Ett samarbetscenter i urban miljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Ett samarbetscenter i urban miljöDetta examensarbete fokuserar på utformningen av ett samarbetscenter beläget i urban miljö. Hur det kan integreras med omgivande bebyggelse och grön-struktur och vilken fysisk karaktär det ska ta. LÄS MER
18. Utforma lärande via Internet på gymnasienivå
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Sammanfattningsvis visar studien att fysiska träffar bär organiseras på gymnasienivå en till två gång i månaden, så att kursmål uppnås och för att ge struktur för elever vid nätbaserad distansundervisning. Resultatet visar också att läraren bär införa struktur kring kontakter med elever via Internet, det är viktigt för eleverna att frågor besvaras snabbt samt kunskap om när svar kan förväntas. LÄS MER
19. Offentlig och ideell i samarbete
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Min uppsats är grundad på intervjuer gjorda med företrädare för föreningslivet och offentliga förvaltningar. Syftet har varit att undersöka vilket lärande som behöver utvecklas mellan offentlig förvaltning och idell förening i en samarbetssituation. Arbetet genomförs med utgångspunkten i funktionshindrades fritid. LÄS MER
20. Friluftspedagogik : Gå in för att lära ut eller gå ut för att lära in
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för beteendevetenskap; UtbildningsvetenskapSammanfattning : Friluftspedagogik är en form av upplevelsebaserat lärande som man kan tillämpa under olika typer av friluftsliv. Genom reflektion och bearbetning av friluftsupplevelserna kan man lära sig ·om allt från ledarskap och friluftsäkerhet till att bli en helare människa. LÄS MER