Sökning: "samarbetspartner definition"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden samarbetspartner definition.
1. Användning, syfte och klassificering av proteinprodukter i relation till subjektiva normer : En kvantitativ undersökning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Introduktion: Forskning har visat att syftet med användning av proteintillskott ofta är förknippat med träning, hälsofrämjande effekter och träningsresultat. Det finns ingen tydlig definition eller klassificering av dessa produkter, vilket gör det svårt att jämföra studier. LÄS MER
2. HR - hjärtat i en hållbar och resilientorganisation : En kvalitativ studie om svenska hållbarhetschefersupplevelse av företags hållbarhetsarbete för enlångsiktig överlevnad med HR som samarbetspartner
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med vår studie är att undersöka hållbarhetschefers upplevelser av HR:s involvering i hållbarhetsarbetet. Vidare vill vi med hjälp av empiri, tidigare forskning och teoretiskt underlag generera en bredare förståelse för hur svenska företag arbetar för att skapa en resilient och hållbar organisation. LÄS MER
3. Exkluderande verksamhet med ett inkluderande syfte – en studie av familjeklassens långsiktiga effekter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractThörnholm, Jessica (2018). Exkluderande verksamhet med ett inkluderande syfte – en studie av familjeklassens långsiktiga effekter. LÄS MER
4. Involvering av intressenter i utveckling av tjänstekoncept
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Idag skiftar industrin sitt fokus från att producera fysiska produkter till att utveckla tjänster. En ökande konkurrens på marknaden gör att företag måste använda effektiva utvecklingsprocesser för att snabbt lansera tjänster av hög kvalitet. LÄS MER
5. Det Etiska Ledarskapet : På jakt efter en definition
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Intresset för en etisk dimension i ledarskapet har ökat kraftigt under senare tid och anledningarna till detta ökade intresse är många. En anledning är det faktum att ledarskapet påverkar intressenter såsom kunder, samarbetspartner och inte minst medarbetare: Ett etiskt ledarskap har följaktligen goda effekter på intressenter samt på den långsiktiga lönsamheten, medan ett oetiskt ledarskap missgynnar såväl intressenter som den långsiktiga lönsamheten. LÄS MER