Sökning: "samförståelse"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet samförståelse.

  1. 6. Fyra faktorer mot ett lyckat kundmöte En kvalitativ studie som redogör PR-branschens problematiska arbetsmetoder och fokuserar på kundmötet som ett avgörande affärsmoment. Likt ett äktenskap handlar också studien om dialog, förtroende och relation.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nathalie Lindenhall; Matilda Åsén; [2014-08-26]
    Nyckelord :Public Relations; client meeting; trust; relation; communication; co-understanding; PR-consultant;

    Sammanfattning : Titel Fyra faktorer mot ett lyckat kundmöte Författare Nathalie Lindenhall & Matilda Åsén Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Göteborgs Universitet Termin Vårterminen 2014 Handledare Orla Vigsö Sidantal 49 sidor (exklusive referenser och bilaga) Antal ord 18 713 ord (exklusive referenser och bilaga) Syfte Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som ligger till grund för den kommunikativa samförståelsen mellan PR-byråer och deras kunder under ett kundmöte. Metod Sju kvalitativa respondentintervjuer Huvudresultat Denna studie visar att PR-byråer gynnas av att arbeta med förberedande åtgärder inför ett kundmöte för att snabbare och mer kontrollerat kunna uppnå en kommunikativ samförståelse med kunden. LÄS MER

  2. 7. Möjligheter och begränsningar hos det deliberativa samtalet : En systematisk litteraturstudie om implementering i klassrummet och om utmaningar för skola och lärarroll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Johan Jakobsson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna forskningskonsumtion strävar efter att utifrån två frågeställningar undersöka dels var det deliberativa samtalets möjligheter och begränsningar ligger, dels undersöka hur det deliberativa samtalet påverkar lärarrollen i klassrummet. Detta sker genom en systematisk litteraturstudie som behandlar ett urval av relevanta svenska författare och även ett par internationella engelskspråkiga författare. LÄS MER

  3. 8. Mellan sabeln och väggen - Om hur lärare och elever uppfattar olika bedömningsformer inom utbildningen i svenska för invandrare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Miguel Gabard; [2014]
    Nyckelord :Svenska för invandrare; formativ bedömning; summativ bedömning;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet handlar om problematiken iarbetet med omdömen och framför allt i arbetet med den summativa och den formativa bedömningens -även kallade bedömning av lärande respektive bedömning för lärande– implementering under lärandeprocessen. Det handlar också om att de krav som sfi-lärarna och sfi-eleverna har på sig att uppfylla kunskapsmålenkan betraktas som grunden till problematiseringen. LÄS MER

  4. 9. Livet på landet - den kollektiva drömmen. En kvalitativ dokumentanalys

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Maria Magnusson; [2012]
    Nyckelord :Bauman; Lévi-Strauss; dekonstruktion; reinkarnation; flytande rädsla; myt; landet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Överallt i det svenska samhället finns det fenomen som går att härleda till människans vilja att integrera livet, eller en del av livet, i samförståelse med naturen. Som exempel kan fenomen som naturturism, ekologiskt och närproducerat livsmedel nämnas. Detta kan vara ett tecken på att det existerar en myt. LÄS MER

  5. 10. Att göra sig förstådd : En kvalitativ studie av hjälpmedelstödd kommunikation mellan två personer utan funktionshinder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :David Wetterbro; [2009]
    Nyckelord :Common ground; kommunikationshjälpmedel; kommunikationsanalys; hastighetsbegränsning; symbolurval; samkonstruktion;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen beskrivs kommunikationen stödd av ett talbaserat kommunikationshjälpmedel mellan två personer utan funktionshinder. Beskrivningen görs utifrån ett teoretiskt perspektiv som tar hänsyn till att kommunikation är en interaktiv social process och fokus ligger på processen i vilken man skapar samförståelse. LÄS MER