Sökning: "samhälle kund"

Visar resultat 1 - 5 av 164 uppsatser innehållade orden samhälle kund.

  1. 1. Rotorsaksanalys av avvikande ventiler : En fallstudie hos Nordhydraulic AB

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Zune Näsholm; [2023]
    Nyckelord :Hydraulic systems; Root-cause analysis; Quality inspection; Valve deviation; Hydrauliska system; Rotorsaksanalys; Kvalitetskontroll; Ventilavvikelser;

    Sammanfattning : Mobila hydrauliska ventiler används ofta i tunga industrier för att styra hydrauliska system för att hantera material. Funktionaliteten är kritisk i dessa situationer då det utgör en miljöfara och säkerhetsfara om funktionaliteten inte är uppnådd. LÄS MER

  2. 2. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Said Can; Timmy Martinsson; Mohammed Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER

  3. 3. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  4. 4. Upplevt värde av en fastighetsmäklares tjänster : vilka skillnader finns det mellan köpare respektive säljare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ilham Memic; Erika Bosakova; [2023]
    Nyckelord :Characteristics; real estate agent; expectation; customer; preference.; Egenskaper; fastighetsmäklare; förväntningar; kund; preferens.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders totalt upplevda servicekvalitet gällande enfastighetsmäklare och hans eller hennes tjänster. Syftet är att undersöka det upplevda värdethos privatpersoner som har köpt eller sålt en privatbostad via en fastighetsmäklare. LÄS MER

  5. 5. Användarcentrerad utveckling av en digital pensionsrådgivningstjänst : En studie av användarbehov och feedback

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Patricia Koskimies; [2023]
    Nyckelord :Teknisk design; Användarcentrerad design; Pension; Digital rådgivning; Användarvänlig design;

    Sammanfattning : For many, retirement is perceived as boring and complex. Perhaps this is the reason for the great lack of both knowledge and motivation for the Swedish population to take control and responsibility for their future pension. LÄS MER