Sökning: "samhälle marknad företagande"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden samhälle marknad företagande.

  1. 1. Hur kan mindre aktörer motiveras till att använda sig av digitala utbildningar? : I samarbete med Cloocast AB

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Amilia Wisell Helin; Rasha Alkhyali; [2021]
    Nyckelord :Digitalisering; digital utbildning; online marknad;

    Sammanfattning : Cloocast är en digitalplattform som lanserades i augusti 2020, där mindre aktörer på ett säkert sätt kan sälja sina utbildningar i en web shop. Däremot kvarstår problemet att motivera fler aktörer till att våga använda sig av den nya tekniken som idag finns tillgänglig. LÄS MER

  2. 2. Maten vi alla har en relation till : en studie av hur det är att driva en livsmedelsbutik i Uppsala

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Helena Friis; [2013]
    Nyckelord :Butikerna; kundkontakt; kvalitet; sortiment; gestaltning; livsmedelsförsörjning; småskaligt företagande;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats på 15 hp är skriven inom ämnet landsbygdsutveckling. Uppsatsen bygger på tre intervjuer och observationer med ägare till små livsmedelsbutiker i Uppsala. Butikerna säljer bland annat lokalproducerad mat, regional mat, mat från andra länder, kläder och annat smått och gott. LÄS MER

  3. 3. Designstrategi i en förändringsprocess : En fallstudie på ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Hanna Konradsson; Marie Laudon; [2010]
    Nyckelord :Design strategy; Design Management; Service Management; design; service- and staffing companies; process in change; Academic Work; concept.; Designstrategi; Design Management; Service Management; design; tjänste- och bemanningsföretag; förändringsprocess; Academic Work; koncept.;

    Sammanfattning : Tjänster är en växande marknad där bemanningsföretagen har fått en ökad betydelse bland annat beroende av marknadens höga krav på tillgänglighet och flexibilitet. I dagens samhälle är det viktigt att produkter och tjänster inte bara fyller en funktion utan också uttrycker och förmedlar rätt budskap till intressenterna. LÄS MER

  4. 4. Kan banker skapa kundlojalitet med hjälp av brevutskick?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Björn Sundberg; Jakob Frändberg; [2007]
    Nyckelord :bank; kundlojalitet; mervärde; brev; involvering; företagsekonomi; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Idag karakteriseras den svenska bankmarknaden av hård konkurrens på en mättad marknad vilket gör det viktigt att ha behålla kunderna. För att lyckas med detta informerar bankerna kunderna kontinuerligt om nya och befintliga tjänster och produkter, oftast i brevform. LÄS MER

  5. 5. Omgivningens motstridiga krav på statliga företag : ur ett nyinstitutionellt perspektiv

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maja Vuleta; Carolina Lindholm; [2006]
    Nyckelord :Statliga företag; Vattenfall; Vin Sprit; Etik och socialt ansvar; motstridiga krav;

    Sammanfattning : Statliga företag i Sverige agerar på en konkurrensutsatt marknad och har dessutom viktiga samhällsfunktioner. Statliga företag agerar idag på samma marknadsmässiga villkor som privata företag. LÄS MER