Sökning: "samhällelig marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden samhällelig marknadsföring.

  1. 1. Dags att ta kvinnokroppen på blodigt allvar! : En studie om svenska varumärkens diskursiva konstruktion av kvinnors menstruation och självbild

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Julia Lundgren; Clara Nordqvist; [2022]
    Nyckelord :equality; feminism; gender; marketing; media; menstruation; representation; self-image.; feminism; genus; jämställdhet; marknadsföring; menstruation; media; porträttering; självbild; varumärkesidentitet.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to find out how the female body is portrayed by Swedish brands focused on intimate care products. The focus lies on the brands Libresse and Deodoc and their marketing material on Instagram. A goal-oriented selection was carried out, based on three criteria in order to collect as much relevant material as possible. LÄS MER

  2. 2. AB Småland : En undersökning om kanaler för återbruk åt AB Småland samt möjligheter med miljömärkningar för kommersiell handel.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Produktutveckling

    Författare :Johanna Carrass; Madelen Nordborg; [2016]
    Nyckelord :Sustainable consumption; reuse; sustainability; sustainable society; environment; circular economy and marketing; Hållbar konsumtion; återbruk; marknadsföring; affärsmodell; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Sustainable development has for a long time been a much spoken topic worldwide and so in Sweden. Sustainable development is about creating a social economic and cultural development and to ensure human well-being in balance with the earth´s ecological system. Nowadays sustainable consumption is also a much spoken topic. LÄS MER

  3. 3. "Mina drömmars stad": En kvalitativ studie av Stockholms marknadsföring

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nike Larsson; [2012]
    Nyckelord :konsumtion; City branding; retorik; strategisk kommunikation; Stockholm; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globaliserade värld utvecklar allt fler städer varumärkeskoncept för att kunna stå sig i den internationella konkurrensen om arbetskraft, besökare och investeringar. Städer marknadsförs idag till stor del efter ekonomiska principer, där man på olika sätt försöker göra staden ”säljbar” och attraktiv inför omvärlden. LÄS MER

  4. 4. Tradition som affärsidé - en studie i skapandet av traditioner och ritualer i marknadsföringssyfte

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Signe Bremell; Gustav Klingberg; Karl Grudén; [2010]
    Nyckelord :tradition; reklam; konsumtion; temadag; marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka hur företag och organisationer skapar traditioner och ritualer och använder dem som en del i sin marknadsföring. Metod: I den här uppsatsen har vi utgått ifrån en kvalitativ forskningsstrategi för insamling och analys av data. LÄS MER

  5. 5. Myten om landsmarks

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Janna Harrbäck; Caroline Wehlin; [2009]
    Nyckelord :landmärke; flaggskepp; platsmarknadsföring; stadsbyggnadsplanering; platsutveckling; myt; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Stadsplanerare har länge laborerat med teoretiskt hållbara utopier och efterlämnat en splittrad stadsbild och frågetecken inför dess framtida utveckling. Problematiken ligger i att stadens gestaltning har fått större utrymme än dess funktionssätt, vilket har resulterat i en samhällelig debatt. LÄS MER