Sökning: "sammanfattning företag och marknad"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden sammanfattning företag och marknad.
1. Goodwillnedskrivning, en jämförelse mellan noterade och onoterade företag : En kvantitativ studie om skillnader mellan olika variablers påverkan på goodwillnedskrivning i noterade och onoterade företag.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Andreas Byström Wilhelm Stenlund 97/09/12 02/04/09 Titel: Goodwillnedskrivning, en jämförelse mellan noterade och onoterade företag. Handledare: Aija Voitkane Nyckelord: Goodwill, Goodwillnedskrivning, IFRS, IAS36, Informationsasymmetri, Opportunism, Marknad, Noterade företag, Onoterade företag. LÄS MER
2. NEDSKRIVNING AV GOODWILL UNDER COVID-19 PANDEMIN : En kvantitativ studie om redovisningen av goodwill i svenska börsnoterade bolag
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund och problem:Införandet av de nya internationella redovisningsstandarderna, som bland annat IFRS 3,innebär att de systematiska avskrivningar av goodwill ersattes med en årlig prövning avnedskrivningsbehovet. Den tidigare forskningen har visat på att goodwillposterna ökat ochnedskrivningarna har minskat efter införande av IFRS. LÄS MER
3. Identifying Reflexivity
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Abstract Master thesis in Business Administration, School of Business and Economics Linnaeus University 4FE17E VT2022 Authors: Eric Månsson & Marcus Nykvist Supervisor: Magnus Willesson Examiner: Christopher von Koch Title: Identifying Reflexivity Keywords: Reflexivity, EMH, AMH, fundamental value, market value, feedback loop, cognitive function, manipulative function. Background: Current economic theory describes the risks the financial markets face as exogenous in nature. LÄS MER
4. Organisationsförändringar När företag expanderar skyndsamt : En kvalitativ studie på fallföretaget Klimatkyl AB
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Dawlat Al Sharkawi Handledare: Olle Duhlin Titel: Organisationsförändringar. När företag expanderar skyndsamt– en fallstudie av Klimatkyl AB Bakgrund: Vi människor utvecklas både personligt och yrkesmässigt genom förändringar. På samma sätt behöver även organisationer och företag förändras. LÄS MER
5. Att leva mer med mindre : En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar barnfamiljers agerande på C2C-marknaden online
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Marknaden för begagnade produkter växer sig starkare och digitaliseringen har möjliggjort att den numera till stor del äger rum på internet. Vi har studerat barnfamiljers agerande på C2C-marknaden (consumer-to-consumer) online, där vi utgått från världens största sociala media, Facebook, för vår enkätundersökning. LÄS MER