Sökning: "sammanfattning företag och marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden sammanfattning företag och marknad.

  1. 1. Goodwillnedskrivning, en jämförelse mellan noterade och onoterade företag : En kvantitativ studie om skillnader mellan olika variablers påverkan på goodwillnedskrivning i noterade och onoterade företag.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Wilhelm Stenlund; Andreas Byström; [2023]
    Nyckelord :Goodwill; Goodwillimpairment; IFRS; IAS 36; Informationsasymmetri; Opportunism; Market; Listed; Unlisted.; Goodwill; Goodwillnedskrivning; IFRS; IAS36; Informationsasymmetri; Opportunism; Marknad; Noterade företag; Onoterade företag.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Andreas Byström Wilhelm Stenlund                        97/09/12            02/04/09 Titel: Goodwillnedskrivning, en jämförelse mellan noterade och onoterade  företag. Handledare: Aija Voitkane  Nyckelord: Goodwill, Goodwillnedskrivning, IFRS, IAS36, Informationsasymmetri, Opportunism, Marknad, Noterade företag, Onoterade företag. LÄS MER

  2. 2. NEDSKRIVNING AV GOODWILL UNDER COVID-19 PANDEMIN : En kvantitativ studie om redovisningen av goodwill i svenska börsnoterade bolag

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Malin Sandberg; Anna Björn; Mahir Rzayev; [2022]
    Nyckelord :Goodwill; IAS 36; Impairment; Covid-19; IFRS; Goodwill; IAS 36; nedskrivning; Covid-19; IFRS;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund och problem:Införandet av de nya internationella redovisningsstandarderna, som bland annat IFRS 3,innebär att de systematiska avskrivningar av goodwill ersattes med en årlig prövning avnedskrivningsbehovet. Den tidigare forskningen har visat på att goodwillposterna ökat ochnedskrivningarna har minskat efter införande av IFRS. LÄS MER

  3. 3. Identifying Reflexivity

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Marcus Nykvist; Eric Månsson; [2022]
    Nyckelord :Reflexivity; EMH; AMH; fundamental value; market value; feedback loop; cognitive function; manipulative function;

    Sammanfattning : Abstract  Master thesis in Business Administration, School of Business and Economics Linnaeus University 4FE17E VT2022  Authors: Eric Månsson & Marcus Nykvist  Supervisor: Magnus Willesson  Examiner: Christopher von Koch  Title: Identifying Reflexivity  Keywords: Reflexivity, EMH, AMH, fundamental value, market value, feedback loop, cognitive function, manipulative function.  Background: Current economic theory describes the risks the financial markets face as exogenous in nature. LÄS MER

  4. 4. Organisationsförändringar  När företag expanderar skyndsamt : En kvalitativ studie på fallföretaget Klimatkyl AB

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Dawlat AlSharkawi; [2017]
    Nyckelord :Organisationsförändringar; Ledarskap; Organisationskultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning    Författare: Dawlat Al Sharkawi Handledare: Olle Duhlin Titel: Organisationsförändringar. När företag expanderar skyndsamt– en fallstudie av Klimatkyl AB Bakgrund: Vi människor utvecklas både personligt och yrkesmässigt genom förändringar.  På samma sätt behöver även organisationer och företag förändras. LÄS MER

  5. 5. Att leva mer med mindre : En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar barnfamiljers agerande på C2C-marknaden online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ofelia Arencibia; Frida Söderling; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marknaden för begagnade produkter växer sig starkare och digitaliseringen har möjliggjort att den numera till stor del äger rum på internet. Vi har studerat barnfamiljers agerande på C2C-marknaden (consumer-to-consumer) online, där vi utgått från världens största sociala media, Facebook, för vår enkätundersökning. LÄS MER