Sökning: "sammanfattning service management och marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden sammanfattning service management och marknadsföring.

  1. 1. Influencers – din tysta röst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Dennis Sahlström; Jakob Berglund; [2018]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; digitalt infödda; köpprocessen.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Influencer - din tysta röst. Hur influencers påverkar din köpprocess. Universitet och kurs: Service Management Retail vid Campus Helsingborg, Lunds Universitet. KSMK65 VT 2018. LÄS MER

  2. 2. Jag kund(e) inte bry mig mindre : En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver der Nederlanden; Revand Solaka; [2015]
    Nyckelord :Motivation; frontlinepersonal; ledarskap; egenmakt eng. empowerment ; kommunikation; utbildning; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning:            ”Hur ledningen inom bankbranschen arbetar för att motivera sin frontlinepersonal” Datum:                              2015-05-28 Nivå:                                  Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 HP Institution:                       Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare:                        Oliver der Nederlanden 891025   Revand Solaka 881127                                   Titel:                                  ”Jag kund(e) inte bry mig mindre - En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal” Handledare:                     Angelina Sundström Nyckelord:                       Motivation, frontlinepersonal, ledarskap, egenmakt (eng. empowerment), kommunikation, utbildning, intern marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Grön Marknadsföring i sociala medier - en studie om hur sociala medier används av företag för att marknadsföra grönt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Edvin Shoaibi; Amanda Johansson; [2014]
    Nyckelord :advertising; sustainable marketing; enviromental marketing; ekologisk; sociala medier; social media; grön marknadsföring; green marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Grön marknadsföring i sociala medier – en studie om hur sociala medier används av företag för att marknadsföra grönt. Kurs: KSKK01 Service Management Författare: Amanda Johansson och Edvin Shoaibi Handledare: Christian Fuentes Nyckelord: Grön marknadsföring, sociala medier, interaktion, relationsmarknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Motiverade anställda = Nöjda kunder : En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jenny Thyrwind; Linda Davidsson; [2013]
    Nyckelord :Internal marketing; Motivation; Communication; Retention and Customer loyalty; Intern marknadsföring; Motivation; Kommunikation; Retention och Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning – ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Datum 6 juni 2013 Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi/Marknadsföring, 15 högskolepoäng Institution Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik (EST), Mälardalens Högskola Författare Linda DAVIDSSON, 1989-02-10 och Jenny THYRWIND, 1986-08-22 Titel ”Motiverade anställda = Nöjda kunder – En handlingsplan för att implementera intern marknadsföring i ett litet tjänsteföretag” Handledare Finn Wiedersheim-Paul Nyckelord Intern marknadsföring, Motivation, Kommunikation, Retention och Kundlojalitet Frågeställning Hur kan ett litet tjänsteföretag utforma intern marknadsföring för att öka kundretentionen? Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur vi kan utforma en handlingsplan för intern marknadsföring inom ett litet tjänsteföretag för att påverka kundrelationen samt retentionen. Metod Undersökningen är baserad på ett antal kvalitativa intervjuer med medarbetare och ledning. LÄS MER

  5. 5. Naturligtvis

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Green; Johanna Persson; Johanna Settergren; [2011]
    Nyckelord :grön marknadsföring; ekologiska kläder; unga flickor; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Naturligtvis - En studie kring företag och konsumenters inställning till ekologiska kläder Författare: Sofia Green, Johanna Persson, Johanna Settergren Universitet: Institutionen för Service Management vid Lunds Universitet, Campus Helsingborg. Nivå och ämne: Kandidatuppsats Service Management 15 hp. LÄS MER