Sökning: "sammansatta ord"

Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade orden sammansatta ord.

  1. 16. Uppgiftsformuleringars språkliga svårighetsnivå : En jämförande analys av två läroböcker i svenska för årskurs 3 och 4

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Sara Holgersson; Anna Emriksson; [2017]
    Nyckelord :assignment descriptions; progression; readability; textbook analysis; läromedelsanalys; läsbarhet; progression; uppgiftsformulering;

    Sammanfattning : The aim of the study was to compare the wording of assignments in two textbooks in Swedish with the focus on their level of linguistic difficulty. The textbooks are intended for grade 3 and grade 4 respectively. LÄS MER

  2. 17. Choosing the most reasonable split of a compound word using Wikipedia

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Yvonne Le; [2017]
    Nyckelord :Compound splitting compounding;

    Sammanfattning : The purpose of this master thesis is to make use of the category taxonomy of Wikipedia to determine the most reasonable split from the suggestions generated by an independent compound word splitter. The articles a word was found in can be seen as a group of contexts the word can occur in and also different representations of the word, i.e. LÄS MER

  3. 18. Bokhunden som inte kunde läsa   : En interventionsstudie i åk 2 och 3 med elever i lässvårigheter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Annelie Gustafsson; Maria Persson; [2016]
    Nyckelord :readingdog; intervention; motivation; worddecoding; bokhund; intervention; läsförståelse; läshund; motivation; ordavkodning;

    Sammanfattning : In a time where literacy is described as one of the most important tools for participation and development, configuration and implementation of scientifically based interventions can only been seen as a particularly important pedagogical challenge. Being able to read is a composite ability consisting of two main factors, being able to decode words and understanding the language (Gough & Tunmer, 1986). LÄS MER

  4. 19. Gamifying Natural Language Acquisition : A quantitative study on Swedish antonyms while examining the effects of consensus driven rewards

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Lisa Lund; Patrick O'Regan; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Little research has been done on antonymic relations, a great deal of this has been done by linguists Paradis et al. Gamification was used in natural language acquisition by Bos and Nissim in their 2015 study about noun-noun compound relations, but gamification of information retrieval remains a relatively new field of study. LÄS MER

  5. 20. Omformning av text från tryckt media till digitalt media : Utveckling av text för webb och mobila enheter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Kristoffer Johansson; [2016]
    Nyckelord :Textdesign; CMS; Omformning av text; Card-sorting;

    Sammanfattning : Svenskarnas användning av internet och sociala medier ökar hela tiden, och hur användningen ser ut är i konstant förändring. MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, har gett ut två böcker som behandlar kriskommunikation via webb och sociala medier. LÄS MER