Sökning: "sample thesis on marketing strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden sample thesis on marketing strategy.

  1. 1. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  2. 2. A global pandemic’s influence on consumer behaviour : A quantitative study on how the social constraints due to COVID-19 has affected the engagement in post-purchase behaviour

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Evelina Damsjö; Fanni Mattsson; Amanda Olsson; [2021]
    Nyckelord :Consumer behaviour; COVID-19; Decision-making process; Post-purchase behaviour; Post-purchase engagement; EKB-model; Social technographic ladder; Social distancing; Millennials; Social media; Social shopping; Collective intelligence;

    Sammanfattning : Since the COVID-19 outbreak, countless studies have been conducted about the pandemic regarding people's physical and mental health, but there is a significant gap on the persistent effects on consumer behaviour. Hence, this thesis aimed to investigate if there is a relationship between the social constraints as a consequence of the COVID-19 pandemic and the potential increased engagement of post-purchase behaviour. LÄS MER

  3. 3. The Mystery of Social Media Influencers Influencing Characteristics : An exploratory study on how social media influencers characteristics influence consumer purchase intentions

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Håkansson; Emelie Jansson; Noah Kapteijn; [2020]
    Nyckelord :SMI; purchase intentions; SMI characteristics; attractiveness; similarities; authenticity; trustworthiness;

    Sammanfattning : Background: Social media have had a big influence on consumers engagement and the upcoming of social media influencers. Social media influencers are often seen as people who are similar to their audience and could be seen as strong opinion leaders. LÄS MER

  4. 4. Marketing Strategy for Software as a Service Companies within the Logistics Vertical Software Niche : A multiple case study

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Ardy Daniel Kusnadi; Fredrik Einarsson; [2020]
    Nyckelord :Marketing strategy; SaaS; Vertical Software; Cloud Computing;

    Sammanfattning : BackgroundUtilizing the Software as a Service (SaaS) business model is a distinct trend for marketing softwarevia the Internet. It allows software suppliers to expand their market globally and to extend theiroffering to customers by simplifying their software procurements and ownerships. LÄS MER

  5. 5. Influencers påverkan på kunders tillit i förhållande till företags varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Matilda Gabrielsen; Sofia Qvarnström; [2019]
    Nyckelord :Trust; Influencers; Influencer marketing; Social media; Brand; Tillit; Influencers; Influencer marketing; Sociala medier; Varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera konsumenters tillit gentemot varumärken där företag använder influencers i marknadsföringen via sociala medier. Studien utgår från ett kundperspektiv.   Metod: Studien har utgått från kvantitativ metod där empirisk data samlats in utifrån en webbaserad enkätundersökning. LÄS MER