Sökning: "samskapande processer"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden samskapande processer.

  1. 6. Är AI din nya designpartner? : En explorativ studie av designers upplevelser av att samskapa med en generativ AI

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Linda Norlén; Henrik Selander; [2021]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI; generative AI; design; co-creation; GPT-3; user experience; UX; human-computer interaction; HCI; creativity; ideation.; Artificiell Intelligens; AI; Generativ AI; design; samskapande; GPT-3; användarupplevelse; UX; människa-dator interaktion; MDI; kreativitet; idégenerering;

    Sammanfattning : The development of Artificial Intelligence (AI) is advancing by the day and AI is now a major part of our daily lives. As it evolves, new applications are being introduced and created to make the user's everyday life easier. LÄS MER

  2. 7. Customer Co-creation and Dynamic Capabilities - An IKEA Case Study

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :SHALINI MEHRA; [2020]
    Nyckelord :Dynamic Capabilities; Customer Co-creation; Sustained Competitive Advantage; Microfoundations of Dynamic Capabilities; Dynamiska förmågor; kundsamskapande; Hållbar konkurrensfördel; Mikrofundationer av dynamiska förmågor;

    Sammanfattning : Dynamic Capabilities of a firm bundle all the processes that enable it to sustain competitive advantage in today’s volatile markets. Study of the microfoundations of dynamic capabilities is a fairly new framework. Even so, it is a widely researched one. LÄS MER

  3. 8. Tjänsteinnovation genom kundengagemang? : En studie om hur tre olika företag arbetar i kontexten Instagram stories

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Olofsson; Linn Skogberg; [2019]
    Nyckelord :Instagram stories; kontext; interaktion; kundengagemang; tjänsteinnovationer; samskapande processer;

    Sammanfattning : Instagram stories är en plattform som sedan lanseringen år 2016 blivit ett populärt marknadsföringsverktyg för företag, utifrån att plattformen anses öppna upp för möjligheter att kunna nyttja kundengagemang. Kundengagemang menas vidare vara användbart i skapandeprocesser, där tjänsteinnovationer på senare tid blivit allt mer omdiskuterat. LÄS MER

  4. 9. Influencers – din tysta röst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Dennis Sahlström; Jakob Berglund; [2018]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; digitalt infödda; köpprocessen.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Influencer - din tysta röst. Hur influencers påverkar din köpprocess. Universitet och kurs: Service Management Retail vid Campus Helsingborg, Lunds Universitet. KSMK65 VT 2018. LÄS MER

  5. 10. Sampling och Friktion

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Adam Kimby; [2018]
    Nyckelord :Appropriation; Digital artefacts; Friction; Music; Originality; Repetition; Sampling; Co- Creating; Creative Processes; Ownership; Appropriering; Digitala Artefakter; Friktion; Musik; Originalitet; Repetition; Sampling; Samskapande; Skapandeprocess; Äganderätt;

    Sammanfattning : This Bachelor Thesis examines sampling as creative process in relation to friction between users and creators. The goal of this thesis is to create an understanding of the relations involved in creative processes and explore sustainable manner of working with processes. LÄS MER