Sökning: "samspel i förskolan intervju med pedagoger"
Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden samspel i förskolan intervju med pedagoger.
11. Kemi med inriktning för hållbar utveckling i förskolan : Hållbar utveckling – meningsfullt lärande om källsortering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Den här studien inriktar sig på hur förskollärare jobbar med ämnet kemi. Inom ämnet kemi kommer fokus att ligga på utbildning inom hållbar utveckling och hur förskollärarna skapar en intressant och meningsfull utbildning för barnen. LÄS MER
12. Att få vara den man är, inte den man förväntas vara. Pedagogers syn på jämställdhetsarbetet i förskolan.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : AbstractI denna empiriska studie har vårt syfte varit att undersöka hur pedagoger ser på jämställdhetoch jämställdhetsarbete i förskolan. Med hjälp av enkäter och en intervju har vi fått en inblicki pedagogernas strävan efter att inkludera jämställdhet som en del av vardagen. LÄS MER
13. Inomhusmiljöns betydelse för barns möjligheter till lärande : En intervjustudie om chefer och pedagogers uppfattningar av uppdraget
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Den pedagogiska inomhusmiljön på förskolan kan skapa möjligheter till att barns lärande främjas. Med bakgrund mot skrivningar i läroplanen för förskolan (Skolverket, 2010) så syftar denna studie till att ge en inblick i hur chefer och pedagoger tolkar sitt uppdrag om att skapa en god miljö för barnen på förskolan. LÄS MER
14. Har du hittat en pudelsnigel? Spännande! : En kvalitativ studie om hur pedagoger implementerar naturvetenskap iförskolan
M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för samhälls- och välfärdsstudierSammanfattning : Syftet med den här studien är att belysa förskolepedagogers arbete med naturvetenskap utifrån de reviderade målen i läroplanen, med särskilt fokus på pedagogernas uppfattning om möjligheter och hinder i undervisningen. För att komma fram till syftet har vi använt oss av en kvalitativ metod med intervju av åtta pedagoger på fyra olika förskolor. LÄS MER
15. Barn med Downs syndrom : Pedagogers arbetssätt kring språk och interaktion i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka kunskaper pedagogen kan behöva i sitt arbete med barn som har diagnosen Downs syndrom samt vilka arbetssätt som tillämpats i förskolan. När vi benämner ordet pedagoger syftar vi på all personal i förskolan vilket inkluderar både barnskötare och förskollärare. LÄS MER