Sökning: "samspel i leken essä"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden samspel i leken essä.

  1. 1. "Signe bråkar bara!" : En vetenskaplig essä om samspel i leken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Jennifer Hadley; [2020]
    Nyckelord :The importance of play; social competence; exclusion; inclusion; normality; Lekens betydelse; social kompetens; exkludering; inkludering; normalitet.;

    Sammanfattning : This scientific essay is about children’s difficulties in playing and interacting with other children. The purpose of my essay is to gain a deeper understanding of those who are in need of support in their social interaction with other children. LÄS MER

  2. 2. Varför är det så svårt att lyssna? : En uppsats om elevers svårigheter med att skapa ett socialt och tryggt samspel på fritidshemmet

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Hedvig Forsén; [2020]
    Nyckelord :After - school programme; relations; safety; communication; conflict management; fritidshem; relationer; trygghet; kommunikation; konflikthantering;

    Sammanfattning : The purpose of this independent work is to highlight how important it is to work with pupils' social knowledge in school. The work also aims to investigate how educators can help acting out pupils in the social interaction. LÄS MER

  3. 3. ”Ser du mig?” : En vetenskaplig essä om tysta och blyga barn i förskolan som inte uppmärksammas

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Camilla Rooyani; [2020]
    Nyckelord :shy; shyness; silent children; withdrawn children; approaching shyness; children’s participation; child perspective; communication; pedagogues’ approach; inclusion; participation; introverted children; Blyg; blyghet; tystlåtna barn; tillbakadragna barn; bemöta blyghet; barns delaktighet; barnperspektiv; kommunikation; pedagogernas förhållningssätt; inkludering; delaktighet; introverta barn;

    Sammanfattning : This essay is a scientific essay that centers around a story based on a self-experienced dilemma about a shy and silent child who does not communicate with the pedagogues at the preschool nor the majority of the other children. The child chooses to only communicate through her best friend and is then able to use both body- and verbal language, and it is only through this friend that others learn what the child wants. LÄS MER

  4. 4. Barn som har svårt att leka : En vetenskaplig essä om samspel och exkludering i leken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Violeta Krstic; [2019]
    Nyckelord :significance of the game; interaction; inclusion; exclusion; present educator.; lekens betydelse; samspel; inkludering; uteslutning; närvarande pedagoger.;

    Sammanfattning : This scientific essay is about children's play difficulties and interaction with other children. I describe a story where a boy has a hard time cooperating in the game and fights when he doesn't get what he wants. The other kids exclude him from the game because they think he always ruins their games. LÄS MER

  5. 5. Att arbeta med barn med annat modersmål i förskolan : En essä om samspel och språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Kim Johansson; [2017]
    Nyckelord :Secondary language learning; second language; first language; native language; language learning; inclusion; play; literacy; interaction; preschool; Andraspråksinlärning; andraspråk; förstaspråk; modersmål; språkinlärning; inkludering; lek; litteracitet; samspel; förskola;

    Sammanfattning : Jag vill med den här essän synliggöra problematiken som kan uppstå med barn som har annat modersmål än svenska, i den svenska förskolan. Hur kan vi inom förskolan på bästa möjliga sätt ta emot dessa barn, hjälpa dem med andraspråksinlärningen samt samspela med andra barn? Jag undersöker hur och vad vi pedagoger kan använda oss av för verktyg, och vad som är viktigt att tänka på, när vi använder oss av dem. LÄS MER