Sökning: "samspel mellan lärare-elever"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden samspel mellan lärare-elever.

  1. 1. En inblick i ämnet idrott och hälsa : idrottslärare elever och en skolledares åsikter och tankar

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Niklas Oscarsson; [2017]
    Nyckelord :Skola; Pedagogik; Idrott; hälsa.;

    Sammanfattning : I denna uppsats har det undersökts huruvida lärare, elever och skolledningen har samma uppfattning avvad ämnet idrott och hälsas grund är. Anledningen till att frågan är viktig får man ur Goffmans (2009)och Foucaults (2003) teorier där de på olika sätt förklarar hur avsaknad av gemensam förståelse omnågonting kan störa ut det samspel som behövs mellan två parter för att de ska förstå varandra, I dennauppsats handlar det om huruvida elever, lärare och skolledare har liknande uppfattningar kring ämnetidrott och hälsa och om det finns gemensamma nämnare mellan dessa. LÄS MER

  2. 2. Vad händer sedan? : En forskningsstudie om skolutvecklingssamarbetet FRAM

    Master-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Jamshid Karami; [2012]
    Nyckelord :School evaluation; quality improvement; school improvement; quality reporting; School Inspection; Frame Factor theory; internal and external borders; Utvärdering; skolutvärdering; kvalitetsförbättring; skolutveckling; kvalitetsredovisning; Handlingsutrymme ramfaktorteorin;

    Sammanfattning : Sammanfattning I denna studie har FRAM-samarbetet stått i fokus. FRAM är ett interkommunalt skolutvecklingssamarbete som har pågått i några kommuner i en av storstadsregionerna . Syftet har varit att genom intervjuundersökningar belysa hur FRAM bidragit till kvalitetsförbättring och skolutveckling i de utvärderade skolorna. LÄS MER

  3. 3. Samspel mellan musikämnen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Kenneth Öhlin; Jonathan Gustafsson; [2009]
    Nyckelord :samarbete; skolutveckling; sociokulturellt lärande;

    Sammanfattning : SammanfattningStudiens syfte var att undersöka hur samarbetet mellan Ge/Mu och Ensemble ser ut på det estetiska programmetpå tre olika gymnasieskolor samt om det finns utrymme och behov av förändringar. Studien behandladefrågeställningar som: Hur kopplar lärare/elever ihop teoretiska och praktiska musikämnen? Hur ser samarbetetmellan Ge/Mu och Ensemble ut på respektive skola?Undersökningen genomfördes med en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER

  4. 4. Vad händer i klassrummet? En observationsstudie av samspelet mellan lärare och elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Karin Sandberg; [2007]
    Nyckelord :Grundad teori Grounded theory ; observationer; interaktion; samspel mellan lärare-elever;

    Sammanfattning : Sandberg, Karin (2007) Vad händer i klassrummet? En observationsstudie av samspelet mellan lärare och elever. (What happens in the classroom? Observations of the interaction between teachers and students.) Skolutveckling och ledarskap, Lärarutbildningen 60p, Malmö högskola. LÄS MER