Sökning: "sanna ringbom"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden sanna ringbom.

  1. 1. Vänskapens magi : En studie om förskolebarn i behov av särskilt stöd, vänskap och sociala färdigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Emma Sjögren Teeling; Sanna Katariina Ringbom; [2018]
    Nyckelord :Friendship; Social skills; Special needs education; Children with special needs; Preschool; TIS-S; Mixed Methods.; Vänskap; Sociala färdigheter; Specialpedagogik; Barn i behov av särskilt stöd; Förskola; TIS-S; Mixed Methods.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur förskollärare arbetar med att skapa och upprätthålla sociala färdigheter och vänskap för barn i behov av särskilt stöd. Forskning visar att barn i behov av särskilt stöd ingår i färre vänskapsrelationer än andra barn. LÄS MER

  2. 2. Vilket ben ska vi stå på? : Förskollärares tal om observationsmaterialet TRAS ur ett diskursanalytiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Laritha Ljungkvist; Alexandra Ringbom Welin; [2016]
    Nyckelord :TRAS; diskursanalys; Foucault; förskola; förskollärare; bedömning;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka vilka diskurser som framträder när förskollärare talar om det standardiserade observationsmaterialet TRAS. Studien bygger på en kvalitativ metod där sex förskollärare har deltagit i semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Dialogen och lärandet : en kvalitativ studie om hur lärare arbetar med dialogen i sin undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Sanna Ringbom; [2010]
    Nyckelord :Dialog; classroom; teachers; Dialog; klassrum; lärare;

    Sammanfattning : This report describes a study of how the teachers in Sweden are working with the dialog in their classrooms. The aim was to find out how the teachers are using the dialog in their teaching. And if they think that the dialog has a meaning for the pupils learning, and how they think the pupils learn. LÄS MER