Sökning: "sas företagskultur"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden sas företagskultur.

  1. 1. Trovärdighet i VD-ord - En studie om trovärdighetens betydelse i den strategiska kommunikationen hos tre Europeiska flygbolag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Jonsson; [2020-09-03]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; VD-ord; narrativ; trovärdighet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Flygbranschen har under en lång period varit en växande marknad, men blivit följt av en minskande efterfrågan det senaste året, dels på grund av en mer klimatmedveten kundkrets samt stundande kris i form av COVID-19 pandemin. Det är därför av intresse att undersöka hur VD:n har kommunicerat i sitt VD-ord de tre senaste åren för att se om det finns skillnader i kommunikationen från när resultatet är bra till när det går resultatmässigt dåligt. LÄS MER

  2. 2. En företagskultur på väg att lyfta eller krascha? - En fallstudie av flygbolaget SAS

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Dafnäs; Jessica Melin Gustafsson; Jenny Nielsen; [2010]
    Nyckelord :företagskultur; stark kultur; subkultur; anpassningsförmåga; handlingskraft; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Denna uppsats ämnar undersöka huruvida en stark kultur kan hämma ett företags anpassning till sin snabbföränderliga omgivning och ifall en allt för differentierad kultur kan minska företagets handlingskraft. Syftet är att undersöka huruvida detta stämmer inom ett företag med både har en starkt integrerad kultur och flera underliggande subkulturer. LÄS MER

  3. 3. Alla minns en bra historia - En studie om användandet av corporate storytelling internt

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Ann Svensson; Maria Andersson; [2009]
    Nyckelord :Corporate storytelling; Intern marknadsföring; kommunikationsverktyg; företagskultur;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en deskriptiv fallstudie av tre företag få ökad förståelse för hur kommunikations- och marknadsföringsverktyget storytelling används i svenska företag. Syftet är även att identifiera vilka effekter verktyget kan ge och studera hur storytelling kan påverka företagskulturen. LÄS MER